Full version: Gödning till pumpor
bandin
Hej på er!

Vilken är den bästa gödningen till mina pumpor och tomater som fortfarande är krukade i väntan på varmare nätter? I mina böcker står de att de ska gödas med krukväxtnäring men jag skulle vilja ge dem något naturligt. Vad kan passa? Jag har algomin, blod- och benmjöl, guldvatten och nässlor samt kompost att tillgå...

Mvh,
Jessica
Åsa, mälardalen zon 2
Jag ger mina tomater + squashar/pumpor naturlig gödning ex. kogödsel, hönsgödsel, nässelvatten, vallörtsnäring, guldvatten, gräsklipp, kompostte mm. (jag brukar ta den naturliga gödningen jag har tillgång till just då jag ska göda) +iår ska de nog även få lite duschar med algmedlet SM3

Du kan använda alla de gödningsmedel du har tillgång till, ge tomaten + pumpan lite varierad kost under odlingssäsongen. Pumpan brukar vara mer näringskrävande än tomat så den kan du ge extra mycket näring. Hos tomat ska det vara mera lagom ger man för mycket av ex. kväve blir plantorna stora frodiga och kraftiga men det blir ofta färre frukter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon