Tesoj
Är det någon som vet vad detta är för blomma. Hittade den på gården idag när jag rensade bort lite gräs runt bagarstugan. Vore tacksam för er hjälp. MVH Therése

Fenja
Svårt att se på de små bilderna, men det påminner om en lilja... gräv djupt där du tog bort den, om du minns, så kan du kanske rädda löken.
Mvh
Fenja
Tesoj
Finns större bilder i mitt album.....
Pia mitt i Skåne
Ser ut som en Kejsarkrona.
I allafall någon slags lilja.
Fenja
Tesoj! Du måste uppdatera i din profilinformation, att du har album, annars kan inte vi andra komma dit. När du gjort det kommer kamerasymbolen fram längst ner i ramen på ditt inlägg, kolla hur det ser ut under mitt!
Mvh
Fenja
Tesoj
Har gjort det nu, tack för hjälpen...
Unn
Kjejsarkrona var min första tanke med...men jag är ju inte tvärsäker...kan det vara brandlilja kanske?
Tesoj
Förresten Fenja, jag har inte tagit bort blomman, den sitter fortfarande kvar, rensade bara bort lite av gräset runt om så att den har chans att växa till sig. Däremot funderar jag på om jag ska flytta den, men denna sommar får den vara kvar där den är, så jag får se vad det blir för blommor på den. Skulle tro att det är lättare att artbestämma den då. Uppdaterar med nya bilder när den blommar.
Fenja
Okay, Tesoj, jag missförstod. Ska bli roligt att se bilden när den går i blom!
Glöm inte att fota.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon