lena:-)
01-06-2004, 16:06
Funderat på att bygga ett litet miniväxthus, drivbänk eller vad man skall kalla det. I hyllformat, höjd lagom under ett fönster.
Tänkte först använda en överbliven lagerhyllegavel, men sen tog ideerna slut. Det bör ju vara glas eller plast som går att ta bort på nåt vis.
Tänkte att det skulle passa för lite frösådd, chili, ruccola, sticklingar mm, inget avancerat alls.
Blir det för varmt i solgasset och för kallt när det är vårsnålt ute?
Är det förlitet format för att fungera?
Tänkte att man kunde använda hyllan senare på säsongen till alla pelargonior och sånt, lite pynt å krafshylla för sommarsovenirer man släpar hem. När man tagit bort glaset/plasten alltså.
TeliaNet
01-06-2004, 18:55
T-embalage byggplast har jag på mitt miniväxthus som jag snickrade ihop på några timmar.
tycker att det funkar ypperligt, då det inte kostat mig ett öre.
titta i mitt album så ser du en ritad bild på det.
lena:-)
01-06-2004, 20:16
T-emballage byggplast lät ju bra...men vart får du tag på det? ..
Annars så ser ritningen ungefär ut som jag tänkt mig.
Vad låter du växa där?
TeliaNet
01-06-2004, 20:37
plasten fick jag ta av en rulle som var till ombyggnationen av sommarstugan som än släkting gjorde.
finns på rulle på 100tals meter. fråga i stället en byggfirma eller nåt sånt om du får köpa några meter.
i mitt växthus har jag lite citrusar och lite paprika och lite jordgubbar och lite smultron.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.