Full version: Gul Clivia
Rossi
För fyra år sedan erbjöd Allt om Trädgård i samarbete med Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik tre stycken olika gulblommiga Clivior till försäljning. Jag valde den dyraste som gick loss på hela 475 kronor. När jag fick hem sticklingen såg den inte mycket ut för världen. Hade jag verkligen gett så mycket pengar för så lite?

Enligt uppgift skulle Clivian blomma inom 1-2 år. Men icke! Inte en knopp i sikte. Den bara växte och växte och jag gick där och tittade efter knoppar i bladrosetten.

Men nu – äntligen – blommar den för första gången. Jag har tagit foto på den så att ni kan se hur den ser ut. Titta i mitt album! Det är en Clivia ’Yellow’ X Vico Yellow.

Visst är det kul när man lyckas!

Den som väntar på något gott ….
maimiti
Tjusigt!
lolo
Ja, den var väldigt fin! Tror jag fyndade en liknande clivia i våras på Granngården för 100 kr, men den var förstås utblommad. rolleyes.gif Grattis till den fina, efterlängtade blomningen!/Ann-Louise
wolkenkrabber
väldigt fin smile.gif dte var trevlig förs, der ut som små gula mini amaryllis
Ullet
Oj så läcker! Clivian är ju så speciell med sin vackra växtform o den kraftiga gröna färgen. Jag har en särskild plats åt clivian i mitt hjärta iaf. smile.gif wub.gif Så fin, hoppas den sätter många sidoskott så du för den vidare.... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon