Full version: Vad heter blommorna?
Filfa
Har fått när vi flyttat en massa olika blommor och skulle vilja veta vad de heter.

Kanske har ni några bra sidor där man kan se hur blommorna ser ut på bild?
Fast bäst är väll om jag försöker beskriva dem och ni ger förslag eller bilder som jag kan jämföra?! Tusen tack!

Blomma 1: Den har små gröna runda blad. en per kvist typ. Stammen till blomman är ganska skör och vill gärna hänga om jag inte stödjer upp den. Bladet är lite veckat, om det nu hjälper.

Blomma 2: Är mycket lik den föregående men en större variant. Fast bladen är lite mer avlånga och mörkare grön till färgen.

Blomma 3: är Ljus grön till färgen och har lite kraftigare stam. Bladen påminner om elefantöron med ett jack upp till.

Kanske är det någon som kan hjälpa mig med vad de heter.
Bäst är om du kan länka med bild så kan jag se om det är en sådan. Tyvärr kan jag inte själv lägga in bilder eftersom jag inte har en kamera. Hade ju varit tio gånger enklare men.....

Tusen tack de som hjälper!
Åsa E
Det är jättesvårt att beskriva växter utan att ha en bild, så det är nog därför ingen har svarat ännu. Gå till biblioteket och titta i en bok om krukväxter, det är nog enklaste sättet att få svar. Det finns ju sidor på internet med växtbilder, men då bör man veta namnet på växten först.

Lycka till!
lolo
Hej! Titta gärna in på Blomsterfrämjandets hemsida. Eller Holmsunds blommor. Där hittar du skötselråd kring många växter./Ann-Louise

www.blomsterframjandet.se
www.holmsundsblommor.se
Filfa
Gissade att det skulle vara svårt men försöka duger ju! tongue.gif

Hittade svaren själv efter ett tags sökande på nätet!

Tack ändå för inlägget.
estet
Vilka blommor var det då?
Nyfiken som funderat över dina beskrivningar... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon