Full version: Klättrare i skugga
Tesa
Vill ha nåt som kan klättra under min ek (på en spark som jag fyndade i skrotet här idag... smile.gif ) men jag kan bara komma på humle som vill klättra i skugga men jag vill att det skall blomma, ju.... och så får det väl inte bli alltför stort heller....
Fenja
Kaprifol och alpkllematis klarar skugga.
Mvh
Fenja
MariaS
Vintergröna både blommar, klättrar och är marktäckare.

MariaS
Ella
Här finns det klematisar som täl mer eller mindre skugga!

Klicka dig vidare på länkarna! Där står lite mer om hur de vill ha det, men det finns flera mer skuggtåliga clematisar där. Läs också om hur djupt som de ska planteras för det varierar för olika klematissorter.

Klematis, macropetala, white swan som jag precis ska plantera, hör också till klängarna som jag tror skull passa mot en spark.
Tesa
CITAT (MariaS @ 02-06-2004, 14:44)
Vintergröna både blommar, klättrar och är marktäckare.

MariaS

Vet du...det har du alldeles rätt i...... blir nog helt perfekt egentligen....och jag har dessutom hur mycket som helst laugh.gif
Men jag har redan tagit ett skott från kaprifolen och planterat men den kan få klättra på nåt annat (jag trodde att kaprifol ville ha sol...)

...och klematisar har jag precis börjat umgås med och det här är ett "skräphörn" där det känns som om klematis är alldeles för fint att sätta där... blink.gif har en alpklematis som kommer att dö i väntan på att jag skall bestämma mig för var den skall bo..... rolleyes.gif
Tack för tipsen iallafall...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon