Är det försent nu i zon 5?
Nej, hinner de inte blomma i år så blommar de ju nästa år! Jag ska sätta liljor idag!:)
Fick en kruklilja i morsdagspresent för några år sedan. Satte den direkt i rabatten och den blommar stadigt varje år fortfaránde.
MariaS
m a o kan jag gå på inköpstur o inhandla vackra liljor som kommer nästa år? *hoppas, hoppas' Man hittar ju nya o nya saker att vilja ha varje vecka känns det som o om inte plånboken sätter stopp så måste nog förståndet göra det iaf.

Man är ju inte riktigt klok! *asg*
Ja, så gör jag! Jag planterar allt möjligt - även liljor hela sommaren.
Det är som sagt bara plånboken som sätter stopp, förståndet finns inte när det gäller växter till trädgården.
Copycat
02-06-2004, 18:43
Hejsan ! Det bästa av allt, det är rea på lökarna nu. Det är bara att frossa i sorter som man bara VILL ha.
Mia, zon 3
03-06-2004, 06:12
Sant - det är rea nu, men kolla att de lökar du köper tål att lagras så länge.... liljor är väl inga bekymmer (?), och tulpaner går väl nästan alltid bra, men försök inte med t.ex. kungsängslilja, snödroppe, snöklocka osv - de är stendöda om de finns på rean... (Om det inte är krukodlat, så klart)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.