Ullet
Är det försent nu i zon 5?
Betty
Nej, hinner de inte blomma i år så blommar de ju nästa år! Jag ska sätta liljor idag!:)
MariaS
Fick en kruklilja i morsdagspresent för några år sedan. Satte den direkt i rabatten och den blommar stadigt varje år fortfaránde.

MariaS
Ullet
m a o kan jag gå på inköpstur o inhandla vackra liljor som kommer nästa år? *hoppas, hoppas' Man hittar ju nya o nya saker att vilja ha varje vecka känns det som o om inte plånboken sätter stopp så måste nog förståndet göra det iaf. biggrin.gif laugh.gif Man är ju inte riktigt klok! *asg*
Betty
Ja, så gör jag! Jag planterar allt möjligt - även liljor hela sommaren. smile.gif
Det är som sagt bara plånboken som sätter stopp, förståndet finns inte när det gäller växter till trädgården. laugh.gif
Copycat
Hejsan ! Det bästa av allt, det är rea på lökarna nu. Det är bara att frossa i sorter som man bara VILL ha.
Mia, zon 3
Sant - det är rea nu, men kolla att de lökar du köper tål att lagras så länge.... liljor är väl inga bekymmer (?), och tulpaner går väl nästan alltid bra, men försök inte med t.ex. kungsängslilja, snödroppe, snöklocka osv - de är stendöda om de finns på rean... (Om det inte är krukodlat, så klart)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon