Full version: Fläder
Vattumannen
Hej!
Är det någon som kan svara på varför vår fläder beter sig så konstigt?
På våren kommer några nya grenar med bladskott. När sedan bladen precis har slagit ut vissnar de ner och grenen dör. Vad beror detta på? Den har hållit på så i flera år. Är det bara att plantera en ny, eller?
Tacksam om någon har ett svar på detta.
Mi70
Inget svar men en liknande erfarenhet. Köpte en fläder från hortus förrförra året, och planterade. De skall ju vara så enkla! Den slokade och grenarna dog en efter en............. mad.gif wacko.gif

Så ibland verkar det som om man får plantor som inte är bra! Är den stor kan du väl pröva att radikalklippa den? Det gör man här i parken, stora mindre träd som klipps ner till bara stumpar och den kommer upp som en buske!

Jag har i år satsat på en ny fläder, fast en mer spännande sort, "black beauty", med svart bladverk, röda bär och vita blommor! Inköpt på zetas för säkerhets skull! wub.gif Jag bara älskar doften av fläderblommor!
Silverblommans
Är det inte så att den fryser ner? Det har även min gjort i flera år, nu har vi flyttat den till skyddat läge och den är jättefin i år smile.gif fast blommor får jag kanske vänta på huh.gif
Lycka till!
Monika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon