Har letat runt överallt... ingen dillpion så långt ögat når. VAR finns de att få tag på??
Jag såg på Lisebergsdagarna att det fanns dillpionerna lite här och var men vilka plantskolor det var minns jag inte riktigt...Krupkes var en tror jag.....och så var det nån i Gbg tror jag "Mölndals" eller "Mölnlyckes" nåt sånt......undrar om inte Rångedala hade också..... men dom är duuura dom rackarna....400-500 spänn....så jag bara tittade och suckade...och glömde....
Zetas i Kungens kurva har dillpion i prislistan men jag tror att den ofta tar slut. Och den är dyr hos dem också - 430 för den med enkla blommor och 500 för den med fyllda, enligt förra årets prislista.
Hej!
Jag tror Lavendelgården i Henset utanför Hörby har dillpioner till salu. De har iallafall dem i trädgården.
Kolla in www.lavendelgarden.nu
mvh Lene
kopernikus
03-06-2004, 06:59
Var på Granngården i helgen.. de hade dillpion för 585:-!!
Alpiner i Halmstad
03-06-2004, 07:51
Priset på dillpioner kan tyckas vara högt, att det kan variera från någon hundralapp till 6 kan tyckas förvillande.
De riktigt åtråvärda är delningar från några fina dubbla kloner. De billigaste kommer ofta från frösådda plantor, där moderplantan är enkelblommande.
Många plantor som är ute på marknaden är också mer eller mindre dilliga korsningar.
Skall man köpa dyra plantor bör man därför se plantan i blom.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.