|
Göran Carlsson, Odla.nu
01-11-2002, 08:49
Jag tycker det skulle vara roligt med lite synpunkter på de olika avdelningarna.  Ska där vara fler eller färre avdelningar? Andra namn? Vi har lagt upp de avdelningar som vi tyckte verkade bra utifrån vad som tidigare diskuterats. Mest diskussioner kommer där förmodligen att bli i småprat.
Jo du, det blir säkert snabbt "fullt" i småprat.  Hur gör man sedan, blir det långa remsor som man behöver leta igenom? Eller finns det andra saker att tänka på..? Men annars är detta bättre upplägg, ungefär som Puutarha-netti i Finland, har du kollat där?
Ingemar
01-11-2002, 12:15
Det är ganska enkelt att flytta de inlägg som hamnar fel och sortera in dem i rätt avdelning, så är det så att du har tid och lust så........... Ingemar
Jag tycker att köksväxter byter namn till, tja vet inte vad. Är det bara i Sverige man kallar grönsaker för köksväxter??
Prydnadsväxter kanske skulle delas upp i Prydnadsväxter och buskar och träd.
När jag skrev nåt en gång i fel avdelning i ett tyskt forum, så flyttade administratören mitt inlägg där det skulle vara. Dessutom är han lite petig på återkommande frågor. Det kan man förstå. I mitt fall frågade jag nåt som pågick i en mastodonttråd och fick svar att läsa där först . Den Admin höll reda på allt, desutom enförbaskat kunnig i ämnet. Det är ett forum för akvarister.
Gunvor Nilsson
02-11-2002, 07:36
Det brukar bli många inlägg om jord, jordförbättringar och gödsel. Var skall det läggas?
Göran Carlsson, Odla.nu
04-11-2002, 09:30
CITAT (Virgo @ 01-11-2002, 23:38) Jag tycker att köksväxter byter namn till, tja vet inte vad. Är det bara i Sverige man kallar grönsaker för köksväxter?? Vi valde att kalla den avdelning för köksväxter för att även kunna diskutera annat ätbart som frukt och bär. Senare kan vi eventuellt dela upp det i fler ämnen där grönsaker, bär, frukter och kryddväxter får egna avdelningar. Vi tyckte det var onödigt med alltför många avdelningar så här i början.
Göran Carlsson, Odla.nu
04-11-2002, 09:32
CITAT (Virgo @ 01-11-2002, 23:42) Prydnadsväxter kanske skulle delas upp i Prydnadsväxter och buskar och träd. Det kan vi göra men vi avvaktar tills vi ser vilka ämnen som behöver olika avdelningar.
Göran Carlsson, Odla.nu
04-11-2002, 09:40
CITAT (Gunvor Nilsson @ 02-11-2002, 07:36) Det brukar bli många inlägg om jord, jordförbättringar och gödsel. Var skall det läggas? Det låter som ett bra förslag på en egen avdelning!  Det är ämnen som diskuteras mycket men inte direkt passar in i de andra avdelningarna.
CITAT (Ingemar @ 01-11-2002, 12:15) Det är ganska enkelt att flytta de inlägg som hamnar fel och sortera in dem i rätt avdelning, så är det så att du har tid och lust så........... Ingemar Jaaa...jag kan ju göra det men HUR gör jag det?? Majla privat, isåfall.
CITAT (Göran Carlsson @ Odla.nu,04-11-2002, 09:40) CITAT (Gunvor Nilsson @ 02-11-2002, 07:36) Det brukar bli många inlägg om jord, jordförbättringar och gödsel. Var skall det läggas? Det låter som ett bra förslag på en egen avdelning!  Det är ämnen som diskuteras mycket men inte direkt passar in i de andra avdelningarna. Och var ska vi ta de där brandtalen om Roundup & Co???
Ingemar
04-11-2002, 15:15
CITAT (Sylvia @ 04-11-2002, 11:42) Jaaa...jag kan ju göra det men HUR gör jag det?? Majla privat, isåfall. Tja, det låter ju lite besvärligt Kanske enklare för mig att lägga upp dig som administratör så kan du göra det själv direkt när du hittar något som ligger fel
CITAT (Ingemar @ 04-11-2002, 15:15) Kanske enklare för mig att lägga upp dig som administratör så kan du göra det själv direkt när du hittar något som ligger fel  Kör till, bara du inte skäller sedan när jag klantat mig...
Det här med skilda avdelningar är både bra och dåligt. Det är lite mer knapptryckade än förr och man följer inte lika många diskussioner - men det blir nog bra så småningom.
När det nu är lite mer uppdelat och inlägg lättare kan arkiveras och frågor därmed inte upprepas undrar jag om det inte behövs en avdelning för träd och buskar.
Idag hamnar de både under frukt och bär och prydnadsväxter. Dessutom utgör de periodvis en rätt stor del av vad som frågas om. Kanske kan upprepningar minska om inläggen fanns under en enskild katergori.
Cilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|