CallEva på Öland
För första gången har vi fått Rosmarin att blomma.
Den bor tillsammans med Lagerblad, Olivträd och Eukalyptus i krukor på innergården.

Ewa & Calle från en soldränkt Ö
peppina
GRATTIS!

Jag har också fått min att blomma för första gången i år, så jag förstår din glädje smile.gif
Inga från Närke
CITAT (CallEva på Öland @ 03-06-2004, 18:46)

Vilken fin hemsida ni har gjort och dagböckerna var väldigt väl gjorda. Kommer att titta till den en del.
Alexander-VG-zon3
grattis wub.gif
roligt med blommor själv ska jag med försöka med blommor wub.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (CallEva på Öland @ 03-06-2004, 18:46)
För första gången har vi fått Rosmarin att blomma.
Den bor tillsammans med Lagerblad, Olivträd och Eukalyptus i krukor på innergården.

Är det ovanligt att rosmarin blommar?
Fick en i somras och den blommar nu för fullt i mitt växthus
Gurkan
Den jag har inne har också blommat nu under senvintern, alla blommor har dock vissnat eller trillat av nu ... de flesta iaf. Den blommade med små vita strutformade blommor. Har inte gjort nåt speciellt med den, den står i ett fönster och får en skvätt vatten då och då.

Den jag har ute är stendöd har jag nu konstaterat ... sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 22-04-2006, 20:26)
Den jag har ute är stendöd har jag nu konstaterat ... sad.gif

har du haft den ute över vintern så är det därför den är död dom klara inte vår vinter utan skydd dom överlever -12c . men längden,fukten i sveriges klimat dödar den men dom ska kunna klara sig till zon 2 med skydd . har du inte haft den ute å satt ut den nu så kan den ha dött av solen,mycket regn plötslig kyla
Gurkan
CITAT (flaxss @ 22-04-2006, 20:38)

Den jag har ute är stendöd har jag nu konstaterat ...  :(

har du haft den ute över vintern så är det därför den är död dom klara inte vår vinter utan skydd dom överlever -12c . men längden,fukten i sveriges klimat dödar den men dom ska kunna klara sig till zon 2 med skydd . har du inte haft den ute å satt ut den nu så kan den ha dött av solen,mycket regn plötslig kyla

Du och jag diskuterade ju den stackaren i en tråd för inte så länge sen. Jag flyttade i december och balkongkrukorna fick inte plats nånstans inne ... det är bara att börja om igen.

Men angående det andra, är det ovanligt att rosmarin blommar ?? Eftersom det skapas trådar om det kan man anta det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 22-04-2006, 21:37)
CITAT (flaxss @ 22-04-2006, 20:38)

Den jag har ute är stendöd har jag nu konstaterat ...  sad.gif

Du och jag diskuterade ju den stackaren i en tråd för inte så länge sen. Jag flyttade i december och balkongkrukorna fick inte plats nånstans inne ... det är bara att börja om igen.

Men angående det andra, är det ovanligt att rosmarin blommar ?? Eftersom det skapas trådar om det kan man anta det.

oki gjorde vi det har jag nog glömnt tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
fast i din zon gurkan så med skydd hadde den kunnat klara sig . men man får börja om med nya växter nu wub.gif wub.gif
noora
CITAT (Gurkan @ 22-04-2006, 21:37)

Det är inte alltid man ens får den att överleva vintern smile.gif Min mammas rosmarin har blommat nästan varje år i många år nu, själv har jag precis lyckats övervintra en rosmarin för andra gången.

Svalt och ljust på vintern, då blommar den. Man ska nog inte "sköta om" den för mycket heller. Jag går och klipper i min (äter av den alltså) och har bara haft varma köksfönster att övervintra den i, då blommar den inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon