Full version: perennsådd
cordelia
Hej!!
Beställde tidigare i våras perennfröer och de har nu alla börjat växa. Mitt problem är att jag inte vet vart jag skall ha dem, de är sådda utomhus i krukor som stått i skuggan (allt enligt leverantörens anvisningar) men nu då? skall de ut i mer sol nu eller skall de stå kvar i skuggan? Någon som, vet? snälla hjälp!
Mvh Cornelia
kerstin z5-6
Kommit upp säjer du -är de utskolade i varsin kruka och 10 cm eller så kan du flytta dem till solen nu smile.gif Så fort de är hanterliga -för icke bortrensning -av misstag -kan du sätta dem på växtplatsen
cordelia
Hej Kerstin!!
Ja de har kommit upp och blivit några småplantor men de är absolut inga tio centimetrar....det är därför jag undrar, först grodde de och växte yttepytte och sedan nära en månad händer ingenting, så det var därför jag tänkte att de kankse vill ha sol....men det är för tidigt då?
Mvh Cornelia
kerstin z5-6
Nej jag tycker du kan sätta några testpiloter" i sol ett tag o se -men vänta med utplantering ett tag till då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon