EmmaGold
För ett par veckor sedan gick jag förbi en blomsteraffär och där i fönstret ropade en underbar, rosa bouvardia på mig och jag blev tvungen att köpa denna vackra blomma wub.gif

Den var översållad av blommor och knoppar men stod väldigt trångt. Eftersom jag hade tänkt låta den bo ute på altanen i sommar satte jag om den i en lite större kruka. Jag vågade inte röra rötterna så jag satte ner klumpen som den var och fyllde i med jord där det behövdes.

Eftersom det fortfarande var kallt och ett riktigt busväder fick blomman bo i ett fönster där det är sol på sen eftermiddag och kväll.

Nu ser den inte pigg ut. Nästan alla blommorna bleknade lite i färgen och trillade av. Knopparna verkade stanna av. Igår flyttade den ut på altanen där den står skyddad för blåst men med sol hela dagen.

Tror ni den blir piggare av det? unsure.gif Ska jag ge näring i vattnet? Jag använder en näringslösning (Blomin) där det står att man ska använda två mått per liter vatten för balkongväxter och ett mått per liter vatten för inomhusväxter. Vågar jag i så fall ge den starka doseringen?
zaaritha
enligt "Blomsterfrämjandet", så ska den ha ljummet vatten ofta om den står soligt. Näring var tredje vecka.
EmmaGold
Tack så mycket!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon