Full version: Uj uj uj
Mocca
vad torrt det är överallt här sad.gif

Vatten går det åt i massor, tur jag har damm att ta ur.

Hur har ni det i övriga landet? Är det lika torrt? (Jag bor ute vid Österlen)
Träden börjar gå över i mörk grönt, de lider också....

Hoppas vi får regn snart, annars går det åt skogen med hö och havre och trädgård....snyft
TeliaNet
här på småländska höglandet har det inte regnat så mycket men vi har vatten att ta av.
JonasQ
har samma problem här, värst är det med trädgårdslandet som blev anlagt ifjol, märker att jag borde grävt mera och djupare ner, har tydligen inte riktigt "jordkontakt". Ogräset däremot mår bra och frodas, har börjat täcka alla tomma små ytor med gräsklipp nu för att gödsla och slippa rensa. Sammtidigt binder ju gräset lite fukt också vilket minskar lite på vattnandet.
andreas i uppsala
Här är det så torrt att till och med vissa fikon hänger mer än vanligt, men det är ganska vanligt här i öster
gammelnalle
CITAT (Mocca @ 04-06-2004, 11:04)
vad torrt det är överallt här sad.gif

Vatten går det åt i massor, tur jag har damm att ta ur.

Jag har en massa damm under sängen... hur använder jag den???

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
alex
På tal om fikon, hur köldhärdiga är vanliga Bornholmsfikonen?

Är de de härdigaste fikonen eller är fikon som den amerikanska Chicago hardy härdigare?

Jag bor i Töreboda "mellan sjöarna" i zon III. Här blev det i vintras 19- som kallast vilket är ganska normalt att det blir på vintern...

Mvh Alexander
andreas i uppsala
bornholmsfikon är inte lika härdiga som chicago hardy, men det finns andra fikon som dessert king. Den ska föredra lite svalare somrar vilket är utmärkt för sverige. Den ska även att gå och ha ute i södra sverige.

De härdigaste fikonen kommer från lokala platser i tex USA,balkan etc. JAg har lyckats få till det så att jag kommer att få några rotade sticklingar från Ö-viks frilandsfikon8från balkans snöiga berg) Den har i år inte frysigt ner något.

Här blev det -17,9 som kallast i vinter, vilket är ganska normalt vintertid. Den blev dock mycket lång.
Mocca
Gammelnalle......

Jo, man gör så här.......öppna alla fönster en dag det blåser väldig mycket...... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Under tiden kan du gå och vattna i trädgården *fniss*
gammelnalle
CITAT (Mocca @ 04-06-2004, 19:55)
Gammelnalle......

Jo, man gör så här.......öppna alla fönster en dag det blåser väldig mycket...... biggrin.gif  :D  :D

Under tiden kan du gå och vattna i trädgården *fniss*

laugh.gif laugh.gif

Tänkte annars jag skulle pröva med (damm-) Råttfällor... men kan inte se hur det kan hjälpa mig med att vattna !

PS Jag så i din profil att du:
CITAT
säljer mask till gödselstackar,

är det många gödelstackar som handlar hos dig???

tongue.gif tongue.gif
Mocca
Hi hi hi........nä inte gödelstackar wink.gif men väl gödselstackar....hehe

Ps.....hur känns det att vara en preskriberad norrlänning förresten tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Mocca @ 04-06-2004, 20:56)
Hi hi hi........nä inte gödelstackar wink.gif men väl gödselstackar....hehe

Ps.....hur känns det att vara en preskriberad norrlänning förresten tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
int för jag vet hur du känn till et men he känns faktiskt bra!!!

å som du ser är jag ingen bra skidåkare.. jag kan int ens stava... tongue.gif
alex
Jag tror att hon(eller han) bara tittade i din profil, det gjorde jag... biggrin.gif tongue.gif
Mocca
chooooo tongue.gif

Ps...alex.....sist jag kolla var det en hon tongue.gif
alex
[QUOTE]Ps...alex.....sist jag kolla var det en hon tongue.gif [QUOTE]
Ja... Du kanske skulle ta en titt igen? tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon