Full version: Altheae officinalis
echo
Jag förstår inte... sad.gif Det kommer ju inte upp nåt... Har gjort som det står på fröpåsen; rugga lätt med sandpapper, så och förvara vid ca 20C och hög fuktighet. Ska gro snabbt och jämnt inom 3-4 dagar.

Vad gör jag för fel? Nåt mer som man kan göra för att underlätta för fröna?
Tesa
Jag sådde läkemalva en gång för länge sen och fick fröna att gro men jag minns inte hur jag gjorde......resultatet blev iallafall flera numera jättestora plantor.....
I många år så hade jag bara dessa första plantor, jag hittade aldrig några självsådda..men förra året så hade en bit jord legat bar strax intill under hösten och en bit in på sommaren innan jag skulle börja göra nåt åt den och då....plötsligt .....hittade jag hur många fröplantor som helst.... och det var samma i år.....men de frön jag satt i kruka har inte grott...varken ute eller inne....
Så jag rekommenderar naturmetoden..och ha tålamod på våren för de visar sig sent...både fröplantor och redan etablerade....
Men prova att sätta krukan i kylen ett tag och se sen...har du tur så kommer dom....
echo
Tja... får väl försöka igen då... annars blir det väl till att köpa några plantor, var man nu får tag på dem... *suckar*

(tesa, den katten du har... ojojoj vilken skönhet!)
Tesa
Jag har några pyttesmå plantor om det kniper.....(har ju rensat bort de flesta.. unsure.gif )

...och jaaa, visst är min Ravellipisse alldeles underbaaaaar.....tyvärr tål jag honom inte sad.gif så jag får inte röra....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon