pegazuz
05-06-2004, 20:07
Jag har funderat på detta med rosor och hittat lite som jag tycker ser bra ut,
men har bara sett dom på bild på internet.
Så jag är tacksam för alla åsikter om dessa rosor,
eller eventuellt andra favoriter jag missat.
Candella(McGredy)
Pippilångstrump
Bluemoon
Pascali
Redberlin
Silverjubilee
Summerholiday
Polarstar
Newera
Superstar
Romanze
mvh Pegazuz
kerstin z5-6
05-06-2004, 20:25
Alla är rabattrosor och lite klena i zon för mej

men ..Polarstar tror jag du hittar på bild hos mej -den har jag sticklat för den är vanlig som snittros med.Så den har jag i kruka -blommar för fullt nu
Om du har funderingar på superstar -ta en titt på Alexander med .. den är mycket vacker doften slår allt

...o min son heter så
Jag har tittat i rosböckerna då jag inte har någon, Rosen Romanze är en buskros som blir ca 1,5 m. Skulle jag valt någon av dessa hade jag valt de lite tuffare Summer Holiday zon 5 ros eller Pascali, Superstar zon 4 rosor.
Gammaldags rosor, Kanadarosor passar nog min trädgård bättre, men om jag bott i zon 2 hade jag köpt Austinrosor. Men jag har en del moderna rosor som är lite tuffare som Allotria, Jan Spek, Bonica 82, The Fairy, Chinatown, HC Andersen, Sommerwind, Queen Elisabeth ( bara 2 kvar ) och Chicago Peace, i år har jag satt Leander och Candy Cover. Titta på Poulsens Cover eller Renaissans serier där hittar man många härliga nya rosor. I mitt album hittar du Clair Renaissans den har klarat sig hos mig 4 år, den tål nog lite mer kyla. Annars är det zon 1-3 rosor.
Gå in på www.floralinnea.com
där har du tusen rosor att titta på och goda råd.
Caprice
08-06-2004, 11:53
Många fina rosor du valt.. !
Istället för Blue Moon valde jag Blue Parfym, otroligt vacker..!!
Pascali är vacker, men själv valde jag Karin Blixen, snäppet vackrare enligt mig..
Super Star riktigt sprakande vacker...
Jag har 23 olika rossorter, titta gärna i mitt album...!
Caprice