Full version: Rose de Resht
Maria zon 6
Till min stora besvikelse så kan inte handelsträdgården här i min stad ta hem rosen "Rose de Resht".
Har längtat efter den sedan i höstas och nu till MorsDag skulle jag få den av mina barn
- å då finns den inte att få tag på!!!

Någon som vet var jag kan köpa den / beställa den ifrån???
Åsa, mälardalen zon 2
Rosenposten har den
http://www.rosenposten.dk/
och de har ett postgirokonto i sverige vilket gör det lättare med betalningen.

Det är många här som verkar vara nöjda med rosenposten, kvaliten och priserna på rosorna + frakten:
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...ce43448de847085

Kerstin z5-6 verkar ha en hel del rosor hon kanske kan tipsa om fler härdiga och trevliga rosor som kan passa hos dig. Det verkar ju som om det är samma frakt hos rosenposten oavsett hur många rosor man handlar så det kan ju löna sig att åtminstone köpa några stycken rosor ifall man ska handla.
Sussi
Var bor du?? Jag bor också i zon 6, närmare bestämt i Luleå. Här finns "Rose de Resht" att köpa på Björsby Handelsträdgård. Men du kanske bor alldeles för långt bort för att detta ska vara ett bra tips sad.gif
Hälsn Sussi
kerstin z5-6
Rose de R är underbar och sköter sig bra i dennna zon -Rosenposten har den alltid i lager , Blomsterslottet o liknande med .
Hoppas du får tag på en !!
fiffigafrun
Jag beställde min från www.hortogreen.com Tror mkt på den!
Åsså Lois Bugnet då också förstås!
/Karin
Exotic
CITAT (fiffigafrun @ 07-06-2004, 19:55)
Jag beställde min från www.hortogreen.com Tror mkt på den!
Åsså Lois Bugnet då också förstås!
/Karin

Hej ,
Är det samma som"Reine Victoria" ?
För just denna har jag tittat & tittat på och är bara så kär i den wub.gif

Elaine
Sylvia
Om man vill beställa från Sverige så har åtminstone Hallandsåsens Växtbutik och Cedergrens i Råå den. Båda säljer per post.
Maria zon 6
Tack snälla ni för alla tips!
Nu känner jag mig hoppfull
- jag får nog en sommar med Rose de Resht trots allt.
Tack, tack!!!
Iza
Jag köpte mina på Flora Linnea.
Annika i Korsholm, Finland
Och bor du inte för långt från Finland så kan du ta dig en tur till Blomqvists plantskola i Lepplax, Jakobstad. De säljer också på postorder och också flera härdiga kanadensiska rosor på egen rot.

Blomqvist Plantskola
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon