Posse
Det händer ganska ofta att jag nappar på diverse erbjudanden i kuponghäften o.dyl., typ "prenumerera nu, få 3 tidningar plus diverse premier, betala endast 49:- och spara 450:-".

Oftast är det väl främst premierna som lockar, även om det kan vara kul att också få några tidningar att läsa billigt. (Sedan avbeställer jag ju förstås prenumerationen innan jag måste börja betala orinarie pris för tidningen. rolleyes.gif )

Men ett ständigt irritationsmoment är detta med texten "svara inom x dagar!"... ty hur ska jag veta hur länge de anser att detta antal dagar sträcker sig? unsure.gif

Eftersom jag håller sådana här försändelser som synnerligen lågprioriterade, lägger jag dem oftast åt sidan för att kanske kika på dem när jag tycker att jag ändå inte har något bättre att göra. Men då börjar jag ofta fundera - hmm, hur länge sedan var det egentligen jag fick det här, var det nu i veckan, eller förra? unsure.gif
Eller man kanske varit bortrest en vecka, och faktiskt inte har en chans att veta vilken dag erbjudandena kom. unsure.gif
Tänk om de som kommer med erbjudandet är så illistiga/gnetiga att de istället sänder mig tidningarna till ordinarie pris och utan alla "premierna", skyllande på att svaret kom in en dag för sent? unsure.gif

Jag tycker att det ska vara krav på att det alltid ska stå ett tydligt erbjudandet-gäller-t.o.m.-datum på tidsbegränsade erbjudanden. Och faktiskt tror jag att erbjudarna också skulle få in fler svar på det sättet!
anna.
Kanske är det så att de inte bryr sig om när svaren kommer in, utan att "svara inom tio dagar" är ett knep för att få folk att beställa med en gång så att de inte lägger kupongannonsen åt sidan och råkar glömma bort den? Jag har aldrig varit med om att jag har beställt och "inte fått" så som utlovat, även om det har gått ett antal dagar. Men det kanske är olika. Prova och se?
Eva i Skåne
Jag tror inte heller det är så petigt med 10 dagar. Säkert går det lika bra om det blir 14 dagar eller så.
Dessa små reklamhäften med kuponger kan ju omöjligt delas ut överallt på precis samma dag.
Jag tror inte du blir tvingad att betala fullpris för en prenumeration. I så fall får du väl betala för det numret du hunnit få och sen meddela att det var ett misstag och du inte vill ha fler. Det går säkert bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon