Oftast är det väl främst premierna som lockar, även om det kan vara kul att också få några tidningar att läsa billigt. (Sedan avbeställer jag ju förstås prenumerationen innan jag måste börja betala orinarie pris för tidningen.

Men ett ständigt irritationsmoment är detta med texten "svara inom x dagar!"... ty hur ska jag veta hur länge de anser att detta antal dagar sträcker sig?

Eftersom jag håller sådana här försändelser som synnerligen lågprioriterade, lägger jag dem oftast åt sidan för att kanske kika på dem när jag tycker att jag ändå inte har något bättre att göra. Men då börjar jag ofta fundera - hmm, hur länge sedan var det egentligen jag fick det här, var det nu i veckan, eller förra?

Eller man kanske varit bortrest en vecka, och faktiskt inte har en chans att veta vilken dag erbjudandena kom.

Tänk om de som kommer med erbjudandet är så illistiga/gnetiga att de istället sänder mig tidningarna till ordinarie pris och utan alla "premierna", skyllande på att svaret kom in en dag för sent?

Jag tycker att det ska vara krav på att det alltid ska stå ett tydligt erbjudandet-gäller-t.o.m.-datum på tidsbegränsade erbjudanden. Och faktiskt tror jag att erbjudarna också skulle få in fler svar på det sättet!