renate
ohmy.gif Jaha då var det gjort.Nu är det slut med rennandet,lille Fritz har blivit av med mandomen,och håller sig på hemmaplan.Allt gick bra,Fritz var jätteduktig,nu ligger han och sover. tongue.gif se här

MRLINDELL
Ajjjjjj! Skicka mina kondoleanser ... stackars misse! Hur skall han nu kunna vara vårkatt? Vår hankatt blev snöpt och höll ändå på av gammal vana i nästan ett år innan matskålen blev intressantare än kattflickorna.
Nu kommer Fritz att lägga på lite och mjaua efter dyrare käk, dom blir gourme missar och försvarar sitt revir ännu mera. Gud nåde den som tar favoritstolen eller någon kär liggplats av de andra katterna, då blir det långa klor direkt.
Ella
Dom är så söta sen när de vaknar upp! Benen har blitt rangliga och gumpen tung.

Skönt att höra att han blir hemma katt nu. Hoppas att han inte behöver ha ont, Sixten såg inte ut att ha ont i alla fall. Och inte får han få någon infektion heller...
Cilla
Vad skönt att han kom tillbaka!

Hela mandomen kan inte opereras bort som tur är. Jag tycker inte att beskrivningen som ges på kastrerade hankatter alls stämmer på mina. Inte har de blivit några slöa "neutrum"!

Men de behöver inte ägna halva året till ett stressigt förökningsobb med milslånga promenader och skogsliv, och de behöver inte slåss med varenda annan hankatta. Nu väljer de att slåss med en och annan bara, och vårpromenader gör de ännu men de är inte veckolånga. De nöjer sig med några dagar och att därimellan se till att äta, slicka ett o annat sår och att ta hand om sig lite mer än innan kastreringen.

En av mina kastrerade hanar parar sig fortfarande med en av honorna. Lusten finns kvar och jag tror att han lika lite som de okastrerade hanarna bryr sig om avkomman.
Exotic
Fritz sussar gott, lullar runt lite sen rolleyes.gif Säger som Cilla oxå glad att han är tillbaks rolleyes.gif smile.gif
Och visst har dem 1 lite konstig bild av kastrerade katter att dem blir tjocka & loja, snarar lekfulla åååå tänker mindre på tjejer
laugh.gif laugh.gif fast jag har kastrerade hanar som para men inga barn . . .
Så det är Love ändå laugh.gif wub.gif laugh.gif wub.gif
MVH Exotic
renate
Ni ha rätt,min andra hankatt,Murvel blev inte slö och tjock heller,han är ute på nätterna och dagarna med ibland kommer hem och äter,sover lite,blir omklappat och borstat.Ibland är han borta några dagar,det märks knappt att han är kastrerat.Fritz har varit uppe och ätit lite,nu ligger han ihoprullat i soffan och sover. rolleyes.gif tongue.gif wub.gif
Renate
råse-marie
Stackars Fritz sad.gif Det blev ett ordentligt straff för att han ränner ute om nätterna wink.gif hihi.
Hoppas matte kan vara lugn nu.
Kram från Rose-marie
gammelnalle
Men någon "Fritz the cat" lär han ju inte vara längre......
*Felix matte*
Hoppas att Fritz har piggnat till nu och att han skippar "långturerna":wub:
Inte blir de tjocka och slöa av kastrering.
Felix är kastrerad, pigg och glad, lekfull och har normalvikt.
Vi fick höra många skräckhistorier innan ingreppet, om dötjocka, slöa hundar, men inget stämdee. smile.gif
renate
CITAT (Felix matte @ 08-06-2004, 09:51)
Hoppas att Fritz har piggnat till nu och att han skippar "långturerna":wub:
Inte blir de tjocka och slöa av kastrering.
Felix är kastrerad, pigg och glad, lekfull och har normalvikt.
Vi fick höra många skräckhistorier innan ingreppet, om dötjocka, slöa hundar, men inget stämdee. smile.gif

tongue.gif I dag är lille Fritz sig själv igen,han är pigg och glad ögonen lyser.Ja Fritz the cat är han väl inte längre,men Fritzline inte heller,han förblir Fritz. smile.gif unsure.gif rolleyes.gif blink.gif
azofia
Jag kommer ihåg när min lilla Mackan (Marcus) blev kastrerad. Veterinären sa att vi skulle låta honom ligga på en mörk och lugn plats så att han fick sova ruset av sig.
"Visst" tänkte vi och la honom på en mjuk filt i ett mörkt hörn. När vi gick därifrån upptäckte vi en lite misse som kom vinglande efter oss med den mest miserabla minen i ansiktet "Bäääär mig". Så det fick vi göra hela kvällen....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon