uno
Det är Impectas artikelnummer och namnet på en minislanggurka som jag skall skörda i dag.
I går skördade jag rädisor 10 st. Det var fel av mig att så en fröpåse i en murarspann. De stod så tätt att de flesta plantorna endast hade en lång röd rot.
Sallad har jag haft några veckor och tomaterna börjar rodna.
Alla mina ettåringar är utplanterade, växthuset städat och där har jag ställt en rottingfåtölj och ett litet bord. Båten är sjösatt. Söndagskvällen avslutade jag i växthuset med ett tänt stearinljus och en skvätt vin. Nu börjar en skön avkopplande sommar.
anna.
det låter helt underbart... wub.gif

själv har jag inte ens planterat ut tomaterna än, men så blev de också sent sådda...
nilla
Låter härligt!

Själv hittade jag också några skördeklara rädisor i lördags. Jag blev jätteförvånad, tycker att det bara är nån vecka sen jag sådde... men, naturligtvis smakade dom mycket bättre än dom jag köpt på torget dan innan rolleyes.gif

Gunilla
Lajo
Jag har varit på kolonin idag och plockat mina egna första jorgubbar. Fick med mig en hel kasse spenat också. Fantastiskt att bo i Skåne biggrin.gif. Min sambo säger att vi har en hel provkarta med skadedjur på kolonin så uppenbarligen gillar de också klimatet.....

/Lasse
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon