Full version: En blommande ö
Gossen Ruda
Så ser mitt stenparti ut där det ligger i gräsmattan. Inte färdigplanterat än på långa vägar men det börjar ta sig.

pejori
mycket läckert biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
och mycket atbete bakom kan jag tänka mej wub.gif wub.gif
Smekajsa
VILL OCKSÅ HA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gossen Ruda
Då är det bäst att jag håller hårt i det. laugh.gif

Visst är det en del jobb bakom. Från början var det totalinfekterat av kirskål. Jag skrapade bort 15-20 cm jord och sållade den och trodde att kirsen var borta. Nästa år var det likadant igen så det här blev min första totalbekämpning med Roundup. Fanns ingen annan utväg och resultatet blev gott. Sen dess har jag utvidgat lite på bekostnad av gräsmattan.

Växter bl.a. I bakkanten bergenia. Blommande från vänster tolvgudablomma, nätnäva, mossflox, kuddflox. Bakom kuddfloxen porslinsveronika. Ickeblommande just nu bl.a. praktnäva högst upp och framför den daggkåpa. Spansknävan mår inte så bra efter vintern. dessutom gräsnejlika till höger. Uppe på toppen syns även en irislilja som jag inte vet hur den kommit dit. Dvs vår vanliga sumpväxt som inte mår så bra här i torkan, men lyckas trots det blomma. Till vänster om den har jag markerat var det står småväxta påskliljor som skall få flytta till en annan plats senare och ersättas av taklök.

Till höger om nätnävan står står nu nyinköpt flocknäva. Dessutom finns lite mer på baksidan. Och så naturligtvis lite fröogräs som t.ex. trampnarv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon