lisselbo
Regnat i Uppsala hela dagen, perfekt för odlingarna ute, men jag vill gärna ha lite värme så att jag får ut mina tomater och paprikor nå´n gång.
Blir tokig snart på detta bärande ut och in, tomaterna fick stå ute igår då det var betydligt varmare men bladen har fått sig en smäll av nå´t slag.
Har blivit gula och "trasiga" vad kan det bero på?
mvh Marie
TeliaNet
mina paprikor har också gula blad men växten överlever.
lisselbo
Men hur är det med tomaterna då? Det är cocktailtomat på kvist.
mvh Marie
myskmadra
CITAT (lisselbo @ 07-06-2004, 19:59)
Regnat i Uppsala hela dagen, perfekt för odlingarna ute, men jag vill gärna ha lite värme så att jag får ut mina tomater och paprikor nå´n gång.

Hoppsan! Jag trodde att paprikor krävde växthusvärme! Ska jag nu våga mig på att träna några för utelivet i trädgårdslandet? ohmy.gif (här i Stockholmstrakten) smile.gif Och chilisarna kan de också klara sig i utomhus, soligt och i lä? huh.gif
lisselbo
Paprikorna får nu stå i mina småväxthus (köpta från Ellos, kanonbra).
Tomaterna ser ut som spöken med fiberduk över eftersom dom är för höga för växthusen, hoppas dom klarar sig bara, hörde att det var risk för frost inatt sad.gif .
Chiliplantorna har stått ute några dygn nu på en halvt inglasad veranda, har lite funderingar inför natten om dom ska få komma in.
~~Marie~~
myskmadra
Det är ett evigt småpysslande med plantorna smile.gif
wub.gif Men ganska kärt besvär ändå. Jag ska kolla in Ellos småväxthus.
Hälsningar!
lisselbo
Hittade växthusen i Ellos lilla vårkatalog, kostade bara 99:- st. ( på baksidan av katalogen ).
Har sett liknande på andra ställen från 250:- och uppåt.
mvh Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon