Full version: Kapris?!
Jennyn
Finns det någon chans att lyckas få fram kapris i ett kallväxthus i Sverige? Jag har sett buskarna på friland i Provence, men de har ett lite varmar klimat där...

/Jennyn
Cilla
Jag har aldrig odlat kapris men blev intresserad av hur busken och blommorna såg ut. Det är tydligen blomknopparna vi äter, inte frukterna som jag trodde.

Länk till sida om hur man odlar kapris

Om jag hade en kaprisbuske skulle den nog få blomma - blommorna beskrivs som ganska stora och ser ut så här!

KURT
Det har diskuterats i det gamla forumet. Det kan NOG vara svårt att så eftersom fröna måste genomgå en MYCKET omständig procedur för att man skall uppnå bra grobarhet. Men om man får tag i gott om frö så kan man ju alltid prova, FÖRMODLIGEN så tål den inte frost, annars så är det ju i medelhavsområdet en lite buske så man borde kunna odla den i stor kruka och ha den ljust och svalt på vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon