Full version: Data hjälp
Jennan
Hej!

Vet att detta är en trädgårdssida, men jag skulle vilja veta en grej ang. datorn... & jag vet att flera av er där ute är kunniga på detta.

Mitt problem;
I utforskaren, under "Windows fliken" finns det ju en mapp som heter TEMP. Kan man rensa den mappen helt utan att det förstör något?

//Jennan
gammelnalle
Rensas inte den om du gör en diskrensning???

Klicka på START
Klicka på PROGRAM- Tillbehör
Välj diskrensning.

Tror att detta hjälper dig.
Regna
Allra enklast är att använda dig av systemverktyget Diskrensning ("Disk Cleanup").

Annars går det bra att rensa innehållet i mappen och lämna den tom, men ta inte bort själva mappen. Detta ska inte förstöra något. Avsluta bara alla program som du själv startat innan du börjar rensa. Rensningen kan annars ställa till med problem för några öppna program, alternativt så tillåts du inte ta bort filer eftersom dessa "används" för tillfället. Ibland kan det ligga saker i temp-katalogen som du hellre hade viljat spara, som dokumentutkast, även om det kan vara lite svårt att urskönja mitt i all röra. Om du är osäker, låt dagens skräpfiler ligga kvar och radera bara allt som är äldre.

Blir du trött på att jämt rensa mappen själv och tycker att Diskrensning inte räcker till, så finns det andra verktyg som kan göra det åt dig, vissa har bra instruktioner om hur man lägger upp en regelbunden rensning. Jag använder inga andra själv numera, så jag har tyvärr ingen särskild jag kan rekommendera.
Regna
Jag tar helt klart alldeles för lång tid på mig med att formulera mina svar. laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Regna @ 07-06-2004, 23:21)
Jag tar helt klart alldeles för lång tid på mig med att formulera mina svar. laugh.gif

eller åså är jag för snabb-...... (knappast troligt .egentligen)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon