fiffigafrun
...harpalt hoppade fram när jag imorse tog av fiberduken från dahliarabatten. Blev ganska överraskad kan jag säga. Himla söt var den då. Hade inte ätit på nåt heller så då är det lugnt.

/Karin
Ingo
När jag kom ut på balkongen i söndags morse fick jag se en hare som låg och tryckte mellan ungarnas sandlåda och buskaget bakom den, tre meter från vår uteplats. Undrar om den hade haft sin nattlega där?
Sedan åkte vi på utflykt, hela familjen, och när vi kom tillbaka vid sexton-tiden var haren på samma plats! Men jag förvånas knappt längre, vi har så mycket hare att de nästan känns som barn i huset...utom när skrällena käkar upp mina buskar...
Posse
CITAT (fiffigafrun @ 08-06-2004, 11:03)
...harpalt hoppade fram när jag imorse tog av fiberduken från dahliarabatten. Blev ganska överraskad kan jag säga. Himla söt var den då. Hade inte ätit på nåt heller så då är det lugnt.

/Karin

Hur liten var haringen? unsure.gif

Jag har bara träffat på en på närmare håll - nämligen en som en sommarmorgon för länge sedan, tyvärr kilade in i bakhjulet på bilen jag körde och dog efter någon minut och som vi sedan begravde. sad.gif
fiffigafrun
Ca 20-25 cm o jättesöt. Men såg att den snaggat några vallmoplantor o då blev jag inte så glad. Verkar bo under altanen eller friggebodan brevid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon