Full version: Horto Green
Heidi zon 3 - enköping
Hej,
Jag undrar om någon har beställt ifrån Horto Green.
visst är det små plantor man får och inte frön.
Va'ni nöjda med det ni fick??
Hälsningar
Heidi
petra från umeå
Hejsan, Sommaren 2002 köpte jag från Hortogreen vid två tillfällen, en gång tidigt på säsongen och en gång under juli tror jag att det var. Den första ordern var väldigt bra kvalite, stora och välmående plantor. Men, den andra beställningen var det inte alls så bra. Det mesta var uttorkat och halvdött , det var ioch för sig väldigt varm just då, ca 28-30 grader. Kan ha varit därför sändningen var dålig. Men, jag ska beställa i sommar igen och hoppas att det blir bra.

Hälsningar Petra från Umeå
Mariann
Jag har också beställt från Hortogreen flera gånger och det ligger en best nu för utskick när det blir vår rolleyes.gif . Allt har varit jätte bra. Dom är trevliga att ha och göra med.
fiffigafrun
Vad har ni beställt därifrån, vilka växter alltså? Verkar rätt ok i pris men man vet ju inte storlek och om de är prisvärda...
Mariann
Perenner och doftolvonbuske förrå årets sändning. Nu iår kommer fler perenner och en perukbuske som jag ska odla i kruka.
Eva St
Måste beställa deras katalog direkt. Blev kanonsugen när jag
såg att du beställt Perukbuske den har jag varit inne på länge men inte kommit till "skott" att köpa. Men du säger att du ska ha den i kruka
Går den inte att plantera ute, tror jag sett den på några ställen runt omkring då den varit en stor buske i trädgården.
Eva St
Mariann
Visst går den att ha fritt ute, jag tror upp till zon 4. Men jag har sett bild på en rödbladig perukbuske i en kruka. DÖ HÄFTIGT!
Så jag köpte krukan på rea i höstas en grön/blå, kommer at bli fint till dessa nästan violetta blad. Sedan funderar jag på att ha aprikosa blommor i små krukor runt om. Tex. krasse i en aprikos färg. Min pellis swedish angel får nog också stå där med sina lila blommor. Japp det blir mkt nytt i sommar at prova. Så det blir experiment på många plan för mig i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon