Morsan och farsan.. Eller mor och far kanske man ska säga..??

Har köpt ett frititshus med stor tomt som dom tänkte flytta in i. Huset ligger i huddingetrakten. ( i närheten av sthlm )
Jag tänkte köpa en liten inflyttningspresent, ett fruktträd.
Jag vet att dom har två st nyplanterade fruktträd i trädgården. Eller trädgård och trädgård. Det är en väldigt vildvuxen naturtomt....
Men den hade dom tänkt fixa lite i ena hörnet nu.
Iallafall, min fråga är. Vart ska jag handla detta träd? När jag väl bestämt mig vilken sort alltså...
Själv bor jag i haninge, har bauhaus ica maxi och coop runt knuten, nära till hortus. Hittar till zetas och plantagen.
Var mycket på bauhaus i våras, tyckte det var fint och välskött då. Var där förra helgen, såg fördj.. ut. Vissna växter och så. Fast dom kanske har fina fruktträd?
Ica maxi är ju favvostället! Men har dom bra fruktträd?
Coop är jag aldrig på, går vilse där.
Eller ska man åka till en "riktig" handlare som tex zetas eller hortus? Eller är det bara samma växter fast högre pris?
Typ NK effekt? ( bara för att man handlar det på NK i stan kostar det 100kr mer... )
Plantagen? Har aldrig varit där, men det verkar vara väldigt skiftande kvalitet... Om man läser här på forumet.
Eller är det nån annan som har nån bra idé på vart man ska handla, helst här i närheten?
Alla svar emottages tacksamt!!
Mvh G