Erica J
I fjol planterande jag två stycken Piprankor. Tidigare i vår så kom det små luddiga knoppar på dem, men nu har de blivit bruna och slutat växa. Är det någon som vet om det finns hopp om liv?
Undrar även över min ena Flammentanz, vars knoppar också blivit bruna. Den andra verkar må bra och har stora gröna knoppar och blad.

Finns det någon som varit med om samma sak? Bor i zon 5, Piteå

Tack för hjälpen!
blink.gif
Titte
Hej!
Också jag planterade två piprankor förra sommaren. De är stendöda, har inte ens visat något tecken på liv.
Piprankan skall ju vara härdig (jag bor själv i zon 3) så jag funderar om hösten var för torr?
Erica J
Ja visst är det underligt - de ska ju vara härdiga så jag förväntade mig att de skulle överleva. De är ju inte billiga direkt...
Tack för svaret!
Åsa, mälardalen zon 2
Avvakta med växterna min pipranka har bara centimeterstora skott och jag bor i zon 2 i zon 5 brukar det dröja lite längre tid. Avvakta även med rosorna vissa tuffa år har jag fått vänta till midsommar innan det dykt upp nya skott nerifrån basen från rosor jag trott frusit ner helt.
Mi70
Jag bor i zon 2 och min 3 år gamla pipranka lever, men flera av stänglarna var döda, och fick klippas bort i vår då man började se vad som levde... Så det kanske var en torr höst eller något liknande? Den har aldrig betett sig så här förut. huh.gif unsure.gif
Erica J
Tack för svaren! Hoppas nu att det är så att de lever, men att det bara varit för kallt hittills, de är ju så fina! wub.gif
Erica
kerstin z5-6
Flamment. är i min tycke en hopplös ros för z 5 , som jag i vår grävt upp o lagt på komposten , blommar på gammal ved dessutom så inga blomster vid nerfrysning heller ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon