Full version: Hostor/funkia
Tinha
Såg i en trädgårdstidning alldeles nyligen en Hosta med enorma blad men de skrev inte vad det var för en Hosta. Typiskt!!
Så nu undrar jag om någon kan namnen på en del storbladiga Hostor (finns ju en hel del har jag förstått)
Mycket tacksam för hjälp.
Mvh Tinha
ÅsaF
Vi har en blåfunkia med rätt så stora blad. Kanske var en sån.
pejori
jag har ett par sådana, så om du mejlar mej din adress så skickar jag dej några. laugh.gif laugh.gif
kan inte komma på vad dom heter men dom är enorma biggrin.gif laugh.gif ohmy.gif
Tinha
Jag tror det var i allt om trägård syd, ny tidning så jag tror den heter så men jag är inte säker.
Jag får nog köpa mig en hosta bok... biggrin.gif
Inte lätt att bli beroende, hoppas att det stannar vid hostor och aklejor..
Ullet
Det brukar inte vara så Tinha...Har man väl fastnat så kommer man bara längre o längre ned i träsket. wink.gif Här börjar lusten på pioner komma, liljor, tulpaner, nävor är ju fina o sen kryddor i en tvättkorg o sen... *hämtar andan* Nej, blir man biten av en trädgårdsmask har man nog viruset i sig för evigt...*blinkar busigt*
Tinha
Ullet, du har nog rätt..
Nu har jag fått upp ögonen för bergsvallmo och häromdagen kom jag hem med 4 lerkukor fyllda med kryddor.
biggrin.gif
Annika med Collien
Vilken färg hade bladen ? Gula, gröna, blå ........ med kant eller mönster ?
Några riktigt storbladiga är Sum and Substance, Lady Isobel Barnett, Caliban, Parhelion, Titanic, Sum of All, Mr. Big, Millenium, Devon Giant

Annika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon