Ullet
Tyvärr så var det kallt inatt o jag var så trött att jag orkade inte lyssna på väderlöken o det sket sig kan man säga. *ursäkta ordvalet* Stammen på pumpan är saftig o fin men bladen har lagt sig o är sladdriga o eländiga. Inne i växthuset verkar inget ha tagit skada däremot, tyvärr somnade jag utan att sätta på värmefläkten, man skulle ju ha en klapp i huvet så dum man är. *skamsen*
Finns det hopp om pumpan eller? Svägerskan fick en pumpa som stått ute under tak o är inte påverkad men min som sitter i en pallkrage m kogödsel har gett upp. Näja, det är en skräpsäsong hitintills, kallt o eländigt o blåser som attan, inget växer som ogräs här inte trots passning o omvårdnad, de kommer litegrann men inte som de brukar. Klart man blir besviken men man får skylla sig själv.. Vill bara få gnöla av mig till dom som förstår varför det känns som om en kompis dött. biggrin.gif rolleyes.gif wink.gif
cic
Jag tror att jag också har dödat min kompis.. sad.gif Hade pumpan länge och väl i köksfönstret och den var så stor och fin! Så när jag skulle plantera ut den knäcktes stammen! Jag hade ju liksom bundit upp den så fin inomhus, och ute kunde jag inte ge den lika mycket stöd. Kallt på nätterna är det inte nu där jag bor, men frågan är ju om den klarar av att "hela sig själv".. Jag kan bara hoppas. unsure.gif
alex
CITAT (cic @ 08-06-2004, 22:14)
Jag tror att jag också har dödat min kompis.. sad.gif

Mördare...
Ullet
sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Jag är en mördare.....*gråter över min pallkrage* Stackars lilla mig. *blink*
Lajo
Det är ju så med odlarglädje(eller odlarmöda), om det vore för lätt skulle man ju inte glädjas lika mycket över de odlingar som lyckas. En tröst är nog att vi är många som inte får den trädgård som vi tänkt oss när vi köper våra frön och plantor.

Det känns som om det blåst och varit kallt under hela maj och nu in i juni. Dessutom är det kruttorrt i marken och insektsangreppen verkar eskalera. Tur att man kan köpa billiga grönsaker på möllevångstorget...... tongue.gif
/Lasse
cic
Till Alex: Men det var ju inte meningen ju! Jag blev jätteledsen! Jag är liksom nybörjare.. unsure.gif
alex
Till cic: Ta det lungt, jag skojade bara lite... Alla mina växter överlever inte heller. tongue.gif

Kanske inte var så roligt men jag hoppas att det åtminstone lättade sorgen lite...och förresten, om det finns ett skott i något bladveck som är kvar på den delen av stammen som är kvar mot rötterna så finns det ändå lite hopp.

Jag har också lyckats döda en pumpplanta en gång.
cic
Till Alex: Jag tog det inte på allvar, det är bara det att jag vårdat den så ömt inne och tyckte att den var så fin.. wub.gif

Men det verkar inte helt kört. Stammen är ganska gul och hård (till skillnad från ljusgrön och något mjukare innan), men den blommar fortfarande och bladen är gröna. Låter den vara så får jag se vad som händer.

Antar att jag får leva med att jag inte kan styra över mina växter.. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon