Full version: Klematis
Exotic
Hej på er,

Planterade 2 Klematis i 2 stora krukor, allt gick fint till för några dagarsedan.
Då hängde vissa av knopparna men inte andra, på båda wacko.gif blink.gif
Blommar för fullt, så jag tänkte är det för vått ,men då började det att regna såg ut att bli fint igen.
Men så började dem att hänga igen sad.gif
Så jag tänkte är det för vått ändå, så jag grävde ur dem la i ny jord.
Vad tror ni ???? smile.gif
Här kommer några bilder på både ledsna & glada

/Exotic

MRLINDELL
Nelly Moser verkar kunna stanna till ett tag och sedan komma igen. Min planterades med knopp som sent om länge slog ut och blommade ett par veckor. Sedan hände ingenting och jag trodde den blev sjuk på något sätt. Men plötsligt tog den fart efter det att jag klippt bort den blommande delen och lite mörka blad runt plantan.
karinmaria
En planta med litet rotsystem, som ju en nyinköpt planta har, och som ställs i solen en hel dag kan börja sloka.
Rotsystemet hinner helt enkelt med att förse allt det gröna med tillräckligt mycket vatten, även fast det finns tillräckligt med vatten i krukan.
Man kan faktiskt se det på etablerade växter på friland också.
Om de på kvällen när det blivit svalare piggnar till så är det precis det som händer.
Exotic
Hej,

tack för era svar , men det som var konstigt att dem nästan stått i 2 veckor .Men nu har jag klippt bort dem som vissnat ner rolleyes.gif ´
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon