Full version: Min Merlot ;o)
Exotic
Hej ,
Nu har den landat hos oss vår vinstocken från Bordeaux från 1963:)
Merlot vin ,så kanske har man smakat just från denna stock*Skratt*
Visst ser den härlig ut wub.gif smile.gif

lolo
Vilken fin planta du har fått tag i! Hoppas den kommer att trivas hos dig, så kanske du en dag kan plocka druvor från den! Var den svår att få tag i?/Ann-Louise
Ina
Den var verkligen urläcker! Vilken härligt knotig stam!!! wub.gif biggrin.gif ohmy.gif laugh.gif
Exotic
Hej ,

Inte svårt alls lolo, jag såg dem förra årret, men så slog vi till i år laugh.gif
Dem hade några till och all är från samma år 1963 laugh.gif kanske skall du få 1 skickad till dig? rolleyes.gif smile.gif allt går i dessa tider smile.gif

ÅÅÅ Ina visst är stamen underbar smile.gif wub.gif
MRLINDELL
Via Drakenius?
lolo
laugh.gif ......men den överlever väl aldrig Västerbottens klimat? Vi har zon 6 dit jag ska flytta in i augusti. Har du vinplantan utomhus eller i inglasat uterum/växthus? Hur sköter du den?/ANn-Louise
Exotic
Hej ,

lolo vi skall bygga et uterum så där blir det nog att vi tar in den,men den skall tåla upp till 20 minus, och jag bor i Göteborg smile.gif rolleyes.gif
Så vi får se hur det går .

MRLINDELL, nix pix blev Solhaga i Kungsbacka smile.gif
lolo
Exotic - tack för de svaren! biggrin.gif Får se om man skaffar en sån sen då!/Ann-Louise
MRLINDELL
Har dom någon hemsida?

Jag har också blommor på min Nordica!!
Exotic
CITAT (MRLINDELL @ 11-06-2004, 17:20)
Har dom någon hemsida?

Jag har också blommor på min Nordica!!

Hemsida wacko.gif inte vad jag vet om dem har så skickar jag det till dig smile.gif
Lycka till med din Nordica rolleyes.gif
andreas i uppsala
Grattis till "trädet" Vad kosta den? Tycker den vara ovanligt liten för attvara så gammal
Om mindre än två veckor ska jag ner och ta 100-tals vinsticklingar från bordeaux, bourgogne,provence, languedoc-roussillon. biggrin.gif Undrar hur lång tid det tar innan de blir tillräckligt stora för att stammen ska se lite roligare ut.

I värsta(eller bästa) så köper jag en vinstock där på plats, vid någon fin vingård biggrin.gif tongue.gif . Det är mycket billigare överallt än vad det är i sverige.

Jag har eller jag hade blommor på min boskoop.

Nej, nu bär det av till Tv:n och den andra halvleken. HEJA SVERIGE!!!!!
Exotic
CITAT (andreas i uppsala @ 14-06-2004, 21:47)
Grattis till "trädet" Vad kosta den? Tycker den vara ovanligt liten för attvara så gammal
Om mindre än två veckor ska jag ner och ta 100-tals vinsticklingar från bordeaux, bourgogne,provence, languedoc-roussillon. biggrin.gif Undrar hur lång tid det tar innan de blir tillräckligt stora för att stammen ska se lite roligare ut.

I värsta(eller bästa) så köper jag en vinstock där på plats, vid någon fin vingård biggrin.gif tongue.gif . Det är mycket billigare överallt än vad det är i sverige.

Jag har eller jag hade blommor på min boskoop.

Nej, nu bär det av till Tv:n och den andra halvleken. HEJA SVERIGE!!!!!

Hej,

1400 kr var priset , , ,, vad menar du litet ? hur stort skal det vara ,beror kanske på olika soret tro ????
Det är väll ca 1,10 m hög delat i 2 upptill,och ca 10 cm i diameter smile.gif svårt at förklara ;o))
Det låter spännande, hoppas du får någon gammal goding med dig hem rolleyes.gif biggrin.gif
jag kan väll säga att de ser mycket mere läcker ut i verkliga livet än på mina bilder, och hade den inte haft gröna blad när man såg den så ade jag trott den var döt*Stort Skratt* laugh.gif biggrin.gif
Du får berätta mera när du kommer hem *Nyfiken*

Och visst var det 1-Härlig-Match rolleyes.gif

ha det gott Exotic
andreas i uppsala
vanligtvis brukar de vara lite högre och frmaför allt rakare, men som sagt det beror på sorten och hur mycket de har beskurit. Det är lite svårt och se på kortet. Fin är den grattis. smile.gif 110 cm då är den ganska stor ändå, såg ut att vara 40-60cm hög. Du måste ta med dig sjävl på kortet så att det blir lättare att se hur stor den är tongue.gif
Exotic
Jepp skall bli jag och Druvan ihop *Skratt* laugh.gif tongue.gif biggrin.gif
andreas i uppsala
ja gör det tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon