andersen
09-06-2004, 04:05
Brrr bara ett par grader i Stockholms omr i natt, hoppas att pumpan o gurkan klarade sig.
MRLINDELL
09-06-2004, 04:11
Det blir inte frost längre, men kallt nog. Vi hade +2.5 som lägst och nu +3.9 på morgonen. Senaste dygnen känns inte som sommar direkt. Men det var över +10 grader nätterna innan busvädret.
Håll i hatten. MrLindell! Kommande nätter fram till lördag ska bli KALLARE enligt prognosen! Och kallare än 2,5 grader kan innebära frost. Det är järnnätterna som passerar nu.
Annika Ljunggren
09-06-2004, 09:43
Neej.
Måste jag ta in tomaterna då tror ni? (Sundsvall) Vad klarar dom?
Jag hänger fiberduk över tomaterna, två lager vid frostvarningar.
I år har mina tomater (ute i hinkar) inte alls gillat klimatet och ser ut att komma igång sent.
Visst är det osedvanligt dåligt odlarväder i år? Iaf häruppe är det kallt o eländigt, inget blir riktigt osm man hade tänkt sig det. Segt.
Hoppas att det snart vänder, i den här takten blir allt klart i september om inte frosten tar allt innan dess...
gammelnalle
09-06-2004, 12:20
CITAT (Ullet @ 09-06-2004, 11:41)
Hoppas att det snart vänder, i den här takten blir allt klart i september om inte frosten tar allt innan dess...
Va??? Har ni dimma ända till september, klarnar det inte upp förrän då???
CITAT
i den här takten blir allt klart i september
hur går det med tomaterna???
andreas i uppsala
09-06-2004, 12:32
6,0 som kallast inatt(var uppe hela natten) det är lugnt. Det har varit lugnt ända sedan slutet av april. det har inte vart någon frost här sedan slutet av april då vi hade -1,1.
Frost i juni, möjligtvis i norrland och på sydsvenska höglandet och i bergslagen men inte här
Jo går fint med dom som överlevt, tyvärr möglade alltför mkt o dom var jag tvungen att kasta bort, men dom som står där är jättefina.

*stolt*
Här är det kallt, nätterna har krupit ned till nollstrecket o det märks inte att det är junimånad. *brrr*
Ewa smålänska höglandet
09-06-2004, 14:14
För några år sen hade vi -12 grader 10 juni, det var inte skoj
/Ewa zon 4-5
Smekajsa
09-06-2004, 17:18
+ 5 grader som lägst inatt här utanför Örebro
men enligt SMHI skulle det inte bli någon nattfrost i dom här krokarna
det var i Norrland
mina tomater är finfina
de har verkligen "muffat" till sig nu.......
2,6 ° kl. 04:30 i morse,sedan stålande sklolavslutningsväder.Mitt äldsta barnbarn slutade nian.Nu är det molnigt,och bara 14,5 °.
Renate
CITAT (Smekajsa @ 09-06-2004, 18:18)
men enligt SMHI skulle det inte bli någon nattfrost i dom här krokarna
det var i Norrland

:(
Luleå +2,6° i natt...

Ingen frost här inte!
2+ i piteå... vilken tur för jag har faktiskt planterat ut mina sommarblommor. Men jag tror nog att det kan skilja ganska mycket.. jag har en kompis två kilometer bort som har haft frost och fått en del av sina sommarblommor bortfrusna. Mina fuchsior klarade sig också ( helt utan avhärdning står de och grönskar och mår gott
MRLINDELL
09-06-2004, 19:26
Andreas, det blir andra temperaturer i Kåbo, nästan lika dragigt som här!!
andreas i uppsala
09-06-2004, 20:29
hehe, det blir inget hus så jag slipper det hemska svenska klimatet

. Vi ångrade oss när priser kom upp till långt över 6 mille. Det där huset är inte värt 6 mille. priserna i kåbo lever sitt eget liv. Priserna är högre i Kåbo än vad det är på Lidingö och Co.
Nu slipper jag gräva upp alla växterna. Nu kan de få växa fritt. Mildare klimat och mindre träsgård vilket gör det lättare att skappa en djungel i äkta
Marc Vissers anda
Ska glasa in Balkongen(10m lång och 3m bred) och ta bort den hemsak syrenen och plantera nytt staket och på syrenens gmla plats planetera olika sorters bambu

. gräsmattan och stora delar av altanen ska bort. Här odlas det på kvadrat cm och kvadrat mm

, men det finns inget bättre.

Kommer förmodligen att köpa nytt hus i frankrike istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.