Full version: Rostips tack!
catlin
Hej!

Har två marktäckande rosor som jag köpte förra året som inte alls trivs där dom står nu i skuggan. Jag hade då fått för mej att det var klätterrosor o skulle precis gå ut o flytta dom till ett bra ställe. MEN så var det ju 40 cm marktäckande rosor. Har ingen bra plats att ha dom. Rabatterna i solen vill jag ha till annat...inte täckt av rosor. Eller dom kanske inte täcker så mycket ändå?

HJÄLP tack! tongue.gif
kerstin z5-6
Nog tar de ju lite plats i rabatten .. i sol blir de klart finast -Vilken sort är det ??
catlin
Swany hette dom visst tongue.gif

Men blir det konstigt att sätta marktäckande i en rabatt med andra perenner..alltså finns risken att dom "tar över" o tar dö på allt annat??
Kajsa
Rosor och perenner ihop blir jättevackert, Swany som är vit kan man blanda mycket med, miniatyrros som blir dryga metern bred, inte tar dom över, du får anpassa perennerna efter rosen 50-80 cm hög och 1.20 bred.
catlin
Åh tack för svaren. Då vet jag nog nästan precis vart dom ska flyttas wub.gif
Sylvia
Rabattens framkant framför högre perenner blir säkert bra, men skulle inte det gå, så bor dom snällt i stora krukor också, kanske på båda sidorna av trappan? Om det är soligt förstås, och du kommer ihåg att vattna o gödsla.
wub.gif
Humlan72
Jag har planterat Swany framför min perennrabatt i ett torvparti. Jag tror att det blir fint ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon