Ullet
Jag hittade en stor gammaldags tvättkorg på Myrorna en dag o tänkte ha den stående vid altanen fylld med olika sorters kryddor. har satt malört, citrontimjan, timjan samt äppelmynta (den främst för sitt underbara bladverk) men sen då? Vilka andra kryddor ska jag sätta? Nån som har bra tips på roliga o användbara kryddor. Det ryms massor där än! biggrin.gif Rosmarin o gräslök, rysk dragon kanske?
Regna
Jag kan inte leva utan oregano, salvia, rosmarin och basilika, så jag tycker nog allt att du också ska ha dem. biggrin.gif Faktiskt de enda kryddorna jag använder i min matlagning, tillsammans med salt och chili.

Tyvärr så är oftast den livsmedelsaffärsköpta salvian, som jag kan få tag på, helt sanslöst känslig och sladdrig. Undrar om jag kan ta sticklingar av den eller om jag måste så min egen för att få en lite "stoltare" variant.
Ullet
Citronbasilika har jag satt och har i köksfönstret, oregano är den annuell eller?
Salvia o rosmarin är bra det ska jag ha. Hur kunde jag glömma bort salvian? *skakar på huvudet*
eml
Oregano återkommer utan "knussel" (täckning el. dyl.) år efter år för oss i.a.f (Stockholmstrakten).
Fenja
Fransk dragon, persilja, citron meliss, pepparmynta, luftlök, vitlök och temynta!!
Mvh
Fenja
lynx
DAGENS TIPS: För mig är timjan en mycket användbar och använd krydda!! Citrontimjan är också mycket bra till fisk.

Hoppas du hittar dina favoriter att sätta i korgen?!

Lynxan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon