|
Jo hej på er... jag har en längre tid smygit omkring i forumets utkanter och sneglat på vad Ni trädgårdskonstnärer diskuterar och funderar över och märker till min fasa att det blir bara mer och mer frågor om saker som en vanlig hobbykille som jag själv inte förstår mig på. Var tog alla "enkla" frågor vägen? Törs inte en nybörjare ställa frågor här inne längre? Jag har massor av frågor, utan att veta om det, märker jag när jag läser igenom alla trådar och insuper kunskap efter förmåga. Men tidigare fanns det mer för alla. Hur vore det med en "Trädgård för nybörjare"-avdelning på forumet där man utan risk för att bli utskrattad (nä, jag vet att ni inte skulle skratta, men ändå) kan ställa sina frågor om hur ofta gräset skall klippas och sånt. En avdelning som för en nybliven trädgårdsintresserad skulle hitta basic-info? Det tycker jag vore bra. :: Tommy
Susanne i Linköping
28-01-2003, 01:04
Men Tommy, inte ska du vara rädd för att fråga! Jag är själv nybörjare, åtminstone nästintill, och jag har aldrig fått några snorkiga svar här när jag frågat om något.
Använd gärna sökfunktionen och leta bland gamla inlägg, gärna även i gamla forumet (länk högst uppe till höger), och se om din fråga redan har besvarats där, jag har lärt mig massor på det sättet sedan jag hittade odla.nu i våras. Om du inte hittar något, fråga på bara!
Sedan är det ju lite lågsäsong just nu, bara de riktigt envisa är inne på forumet och det kanske avspeglas i inläggen.