Full version: Clematisen växer...
Sollan
Har en clematis (som jag inte minns vad den heter) som jag köpte utan eftertanke i fjol. Panik utbröt och jag grävde helt sonika ner den i en rabatt. Nu har den börjat växa och jag har inget vettigt stöd åt den, bara en ynklig liten spalje som kom med krukan.
Har någon något enkelt tips på stöd som kan stå mitt i rabatten. Ska flytta den bara jag hittar något bättre ställe (har det rätt trångt ) wink.gif
/sollan
ylle
Jag fick gamla armeringsjärn på ett bygge. Såna där långa rostiga med tvärpinnar som en stege ungefär (fast det är bara en vertikal pinne i mitten och inte en på varje sida). Dom satte jag ner runt, i det här fallet, kaprifolen och band ihop itoppen som en smal pyramid. Alla tycker inte det är snyggt, men jag tycker det.
Betty
Köp eller bygg en obelisk! Bild, eller en sån här från Rusta för 99:-Bild eller ställ ihop tre - fyra tvåmeters bambukäppar som en tipi. Eller fläta en tipi av pil eller videslanor Bild, Bild
...sen finns det ju också klematisar som inte har något emot att slingra omkring i rabatten mellan de andra växterna och sticka upp en vacker blomma lite här och där. smile.gif
Sollan
Tack för tipsen. Ska gå ut i vedboden och se vad jag kan hitta på....
/sollan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon