Full version: Munkhätta
Anna i Örsjö
Efter mycket letande och frågande fick jag av Åbergs plantor i Ystad vet att det är munkhätta, Arum, som jag har i trädgården. Den växer på norrrsidan av huset under körsbärsträdet. Jag har kommit fram till att det är en gammal medicinalväxt, men vad användes den till? Vad bör jag tänka på när det gäller min munkhätta? Jag vet att den har blommat men inte i fjor och ännu inte i år. Efter blomningen kom där röda bär. Kan man så dessa? Puh! Det blev många frågor men det är ju roligt när man får reda på vad som växer i trädgården. Måste tyvärr erkänna att jag råkade köra över en del av beståndet i fjor med gräsklipparen men de kommer igen i år.
Fenja
Om du söker via google.se så hittar du massor av intformation om munkhätta. Här är en länk till Virtuella Floran: Munkhätta
Mvh
Fenja
Anna i Örsjö
Tack för länken och tipset var jag ska söka. Tydligen är det Fläckig munkhätta jag har. Ska höra med "guben" om han kan ta en bild på den så ni får se hur den ser ut. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon