linedancegirl
Hej!
Nybörjaren här...

Min Änglatrumpet har efter övervintringen redan vuxit sig nästan 2 meter hög ute på balkongen! Och massor av blad har den överallt både längst ut och utefter stammarna. Än så länge inga bladlöss heller... *håller tummarna*

Min fråga är nu - Ska man klippa bort några av bladen då de liksom "konkurrerar" med varandra om platsen? De skaver mot varandra när de växer och slits sönder i blåsten. Ska jag göra något åt detta eller klarar den sig bäst själv?

Funderar också på att ta sticklingar från denna planta eftersom den växer så det knakar. Gör jag detta nu, eller ska det göras senare på året? Hur gör jag??? Har aldrig givit mig på nåt sådant förut...

Hjälp!

/ Camilla blink.gif
kerstin z5-6
Bladen kan du klippa bort om du vill men rör inte stammen -sticklingar tar du nästa vår .
Kortar du stammen nu missar du blommorna
De kommer där stammen börjar bilda ett V .. laugh.gif
linedancegirl
Tack Kerstin! smile.gif

Nu har det blåst ordentligt igen så den är inte särskilt vacker... Men då vet jag att jag kan klippa bort de fulaste bladen så de andra får plats att växa.

/ Camilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon