echo
Så, nu börjar det likna nåt, det mesta är planterat och växer så det knakar, stora krukorna på rätt plats, det blommar lite här och där... det är SÅ mysigt. På ena halvan av balkongen. Den andra är full med jordsäckar, tomma krukor och tonvis med skräp och annat som k a n s k e kan komma till användning... och inte kan man plocka undan detta eftersom det, tja, kanske kan komma till användning. Jag är pedant i sinnet, men kaosmästare i praktiken. Hur sjutton håller man ordning när det finns så mycket plats att stöka ut på??? wacko.gif
Fenja
Finns bara ett sätt: Lagerhyllor!!
Mvh
Fenja
Cilla
Några balkongodlare jag sett lägger en skiva eller en trasmatta över de kvarvarande jordsäckarna, som blir en bänk eller en ganska mjuk pall eller soffa att sitta på...

Plastkrukorna man vill behålla kan man ställa de man redan planterat i. Blir lite högre, men inte så mycket om man inte har för många.

Har du plats för en låda som kan bli en sittbänk kanske det kan vara ett alternativ till att ha alla andra småodlarprylar löst liggande.
Ullet
Jag är latent pedant, det har bara inte slagit igenom ännu. wink.gif

Hyllor, kistor eller helt enkelt fixa ett förråd i ett hörn (finns väl att köpa små skåp billigt i Gula tidningen.) är ett förslag. Rusta har en tdiningslåda i träd som man kan måla o sitta på samtidigt, då får du både låda o sittplats i ett, praktiskt va? *S* biggrin.gif
Jill-Ulrika
CITAT (echo @ 13-06-2004, 00:24)
Så, nu börjar det likna nåt, det mesta är planterat och växer så det knakar, stora krukorna på rätt plats, det blommar lite här och där... det är SÅ mysigt. På ena halvan av balkongen. Den andra är full med jordsäckar, tomma krukor och tonvis med skräp och annat som  k a n s k e  kan komma till användning... och inte kan man plocka undan detta eftersom det, tja, kanske kan komma till användning. Jag är pedant i sinnet, men kaosmästare i praktiken. Hur sjutton håller man ordning när det finns så mycket plats att stöka ut på???  :wacko:

Håller med dig om att det lätt kan kännas stökigt på en såpass liten yta som balkongen är.

Grundtipset är väl att ha snygga förvaringskärl. (Där kan ju åsikterna gå isär om vad som är snyggt och vad som är praktiskt.) Själv föredrar jag kombinationen ibland med viss övervikt åt det estetiska hållet är jag rädd;-)

Lagerhyllor (finns billiga på ÖB och IKEA) du kan täcka nederdelen men något och gömma skräpet bakom/under.

Linnesäckar att ställa jordpåsarna i?

Korgar med tillhörande lock är ett annat tips där kan man förvara alltifrån jordpåsar till överblivna krukor, och annat.
Håller man det enhetligt antingen med ett genomgående tema eller planteringskärl som inte bryter av för mycket så känns det heller inte lika skräpigt. det är iallafall min uppfattning
rolleyes.gif
echo
Ah, en massa bra tips!! Fast jag tror ordningen får vänta till nästa år tongue.gif . Har lyckats stuva undan lite halvt kaotiskt, men jag låtsas att jag inte ser bråten. Det man inte kan se finns inte... (hmm, man kan ju alltid försöka)
bell
ETT LITET SKÅP ÄR ALDRIG FEL DET KAN MAN STUVA UNDAN EN MASSA GREJOR I. wub.gif wink.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon