Sofia
När man tittar på Index och ser de olika avdelningarnas namn och hur många inlägg resp svar det finns, så är den gröna cirkeln framför avdelningsnamnet mörkgrön för olästa inlägg och ljusgrön när alla inlägg är lästa - har jag fattat det hela rätt?
Men när jag går in i en avdelning där det finns ett oläst inlägg (enligt färgen på cirkeln) och läser inlägget så ändras inte cirkelns färg.
Endast om jag väljer "markera alla inlägg som lästa" så blir cirkeln ljusgrön.

Är det jag eller forumet som gör fel? huh.gif
Britt-Marie i Bohuslän
Lika när man själv gjort ett inlägg så måste man klicka. Vore enklare om detta kunde vara automatiskt. "Undrar om vi är besvärliga" biggrin.gif
Ingemar
Om du klickar på länken ( Markera denna avdelning som läst ) som ligger en bit upp på varje avdelningssida, när du läst färdigt och lämnar en avdelning så ändras det och du förflyttas samtidigt till Indexsidan.

Låter lite rörigt kanske........

Ingemar
Britt-Marie i Bohuslän
Jag kan inte se den länken, ska putsa brillorna,,Nix det hjälpte inte.
AHA, måste ur ämnet och in på huvudgruppen. Vad händer då om någon annan skrivit ett inlägg samtidigt?
Berith
Backa ett steg så hittar du den säkert. Testade just detta själv och det funkade. blink.gif

Såg nu att du hade gjort det! wacko.gif Jaha, då fick jag lära mej att ändra i inlägget också...
Ingemar
CITAT (Britt-Marie i Bohuslän @ 01-11-2002, 12:13)
Vad händer då om någon annan skrivit ett inlägg samtidigt?

Hmmmmm.........har jag inte funderat på men förmodligen så missar man det inlägget då. Vi får väl se om det går att lösa på något annat sätt istället.

Ingemar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon