Hej alla som längtar till sommaren och värmen.
Här tog jag lite kort som jag delar med mig, det är alltid mysigt att titta på starka färger och härliga blommor.
Glad sommar, Camilla
andreas i uppsala
14-06-2004, 20:52
Slår din syren ut nu??

Var bor du? Mina har redan blommat ut. De är hemska och fäller sina miljarder blommor överallt

Den ska bort nu. Inga mer syrenener ska någonsin planteras där. Det ska bli vinodlingar eller eventuellt bambuskog av det, äkta bambu och ingen fånig bergsbambu
Hej,
Ja de vanliga syrenerna har redan blommat ut. Men den jag har fotat är en ungersk syren, den kommer alltid när de andra är klara. Perfekt för då är det lite längre blomningstid.
Vi har landet mellan E-tuna och Katrineholm.
fiffigafrun
15-06-2004, 14:43
Här har inte syrénerna börjat blomma ens. Och bor man på Syrénvägen så "måste" man ju bara ha syréner oavsett om de skräpar m m. Jag tycker de doftar gott också.
anncharlotte
15-06-2004, 23:25
Syrener är ju underbara, låt gå för att dom skräpar, det är det värt. Min blommar just nu, men inte är det så mycket, Min man klippte den förra året, jag antar att det är en del av förklaringen. Han formklippte den, som en häck!
Det får man väl inte göra, snälla ni som vet och kan, berätta hur man får lov att behandla en syren ! Så jag vet hur jag ska avstyra detta i år.
Tyvärr är jag och jobbar ibland och då är han framme med saxen !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.