|
 Vet någon var jag kan få tag på ett par nya sådana här sandaler i plast och vuxenstorlek?
Jag har inte sett sådana på länge.... står det inget tillverkarenamn på botten som du kan ringa?
CITAT (Sylvia @ 14-06-2004, 21:07) Jag har inte sett sådana på länge.... står det inget tillverkarenamn på botten som du kan ringa? Tror bara det står "Made in Italy".
Annelie
14-06-2004, 22:04
Vilken flashback den där bilden gav!! Det vart tider det när man skulle vara klädd i plastsandaler!! Jag tänkte tipsa om loppisar men såg sedan att du ville ha nya..
Ni kommer väl ihåg biten "Sommaren är kort" som jag lånat ur till rubriken.
Catarina
14-06-2004, 22:40
CITAT (Posse @ 14-06-2004, 23:19) Ni kommer väl ihåg biten "Sommaren är kort" som jag lånat ur till rubriken. :rolleyes: *sjunger för full hals* Inte ett moln...så långt ögat kan nå...inte en droppe regn...på he-ela dan.
Mitt hopp har ökat - jag har just sett sådana sandaler som jag vill ha tag på, på ett barn i en puffilm i TV för "Allsång på Skansen"... Ingen som vet var man köper dem?
Annelie
18-06-2004, 20:53
Jag tipsar dig om Skopunkten - finns de där du bor?
Jag såg också den "filmsnutten " och tänkte på Ditt inlägg. Du kanske kan maila SVT och fråga... Lina G
CITAT (Annelie @ 18-06-2004, 21:53) Jag tipsar dig om Skopunkten - finns de där du bor?  Jag fick "riksreklam" därifrån häromdagen och letade sedan förgäves på deras hemsida efter sådana sandaler som jag söker.  Till närmsta sådan butik har jag över 6 mil.
Blomstertanten
18-06-2004, 22:17
Blir det inte otroligt svettigt i plastsandaler ????
Annelie
18-06-2004, 22:29
CITAT (Posse @ 18-06-2004, 23:15) CITAT (Annelie @ 18-06-2004, 21:53) Jag tipsar dig om Skopunkten - finns de där du bor?  Jag fick "riksreklam" därifrån häromdagen och letade sedan förgäves på deras hemsida efter sådana sandaler som jag söker.  Till närmsta sådan butik har jag över 6 mil. Okey, då är mitt nästa tips att leta upp alla skoförsäljare som finns i närheten i telefonkatalogen - ring runt och kolla läget först så besparar du dig en massa körande. Har förresten inte postorderaffärerna något??! Josefssons och allt vad de nu heter.. Det hade ju varit himla smidigt!
andreas i uppsala
18-06-2004, 23:04
sådana används i tex Nice som badskor, så att det inte gör lika ont för fötterna när man går på kullerstenarna(kullerstensstränder)
CITAT (Blomstertanten @ 18-06-2004, 23:17) Blir det inte otroligt svettigt i plastsandaler ????  Jag har huvudsakligen använt mina plastsandaler (som nu börjar bli väl trasiga) som badskor i båtlivet, men har väl några gånger gått någon kilometer även på landbacken. De är ju som synes ändå väldigt luftiga så någon svettöversvämning minns jag inte...
Eftersom det tycks ha dykt upp en del nya medlemmar här på Odla upprepar jag härmed min plastsandalsefterlysning. Vet någon var jag kan få tag i (typ) sådana sandaler som på bilden nedan?
I TV såg jag en tjusig midsommarreportage med dansande barn. Och vad tror ni flera av barna hade i fötterna? Jo, just såna här.... så någonstans i skoaffärer måste de ju finnas att köpa i år då!!! Som sagt, så ring runt o fråga!
CITAT (Sylvia @ 16-07-2004, 15:29) I TV såg jag en tjusig midsommarreportage med dansande barn. Och vad tror ni flera av barna hade i fötterna? Jo, just såna här.... så någonstans i skoaffärer måste de ju finnas att köpa i år då!!! Som sagt, så ring runt o fråga! Jo, säkerligen säljs de ännu i Sverige. Men kanske bara i barnstorlek. Det är kanske därför - och att badskor förmodligen är en verklig lågstatusprodukt - som det verkar svårt att få korn på var de isåfall säljs. Jag har nuförtiden blivit högst skeptisk till möjligheten att "ringa runt", det känns som om det är otroligt sällan som man verkligen omgående får tala med någon vederhäftig person, eller person överhuvudtaget. Naturligtvis har jag ägnat timtals åt att söka på webben efter plastsandaler o.dyl.. På många sidor som handlar om att resa och om olika idrottsevenemang etc står det att det är väldigt bra att utrusta sig med badskor men vad jag har sett inte var man får tag i dem. Så jag hoppas ännu att denna efterlysning ska ge resultat!
Jag fann inga nya plastsandaler förra året, men om jag påminner nu om min efterlysning, kanske till i sommar?
Blomstertanten
21-01-2005, 15:31
Trägen vinner ! Håller  att du lyckas i år !
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2005, 15:31) Trägen vinner !  :P Håller  att du lyckas i år ! Tack!
Är inte säker men brukar dom inte finnas på marknader såna som man säljer allt möjligt på ibland (skräp oftast  )
CITAT (emjoer @ 04-02-2005, 11:06) Är inte säker men brukar dom inte finnas på marknader såna som man säljer allt möjligt på ibland (skräp oftast  ) Det gäller alltså att bevaka knallemarknader.
Blomstertanten
04-02-2005, 12:44
Fanns i alla fall inga på Hindersmässan i Örebro. Jag kollade !
netaave
04-02-2005, 13:56
Kolla i postorderkataloger!
CITAT (Blomstertanten @ 04-02-2005, 12:44) Fanns i alla fall inga på Hindersmässan i Örebro. Jag kollade ! :P Skönt få veta att jag inte missade tillfället. Så du vill också få tag i ett par?
Lady Hamilton
04-02-2005, 17:04
CITAT (Posse @ 14-06-2004, 18:05)  Vet någon var jag kan få tag på ett par nya sådana här sandaler i plast och vuxenstorlek?  Vilken stl är du ute efter? Så man vet vad man ska hålla utkik efter (Kollar Örnsköldsvik,Kramfors,Härnösand o Umeå)
ninnisky
04-02-2005, 17:16
Har du inte hittat under tiden, så kan jag kolla när jag åker till New York i början av mars. Ska nog få tid att gå i China Town. Har sett sådana i Kina, senast i våras. Sonhustrun har ett par gamla trasiga rosa sådana kvar som minne!!
CITAT (Hamilton @ 04-02-2005, 17:04) CITAT (Posse @ 14-06-2004, 18:05)  Vet någon var jag kan få tag på ett par nya sådana här sandaler i plast och vuxenstorlek?  Vilken stl är du ute efter? Så man vet vad man ska hålla utkik efter (Kollar Örnsköldsvik,Kramfors,Härnösand o Umeå)  Storlek 42!
Bofinken
05-03-2005, 17:58
Hej!
Har för mig att det brukar finnas badskor i plast i skoaffärerna i Danmark, åtminstone i kuststäderna. Om du har vägarna förbi Danmark...
CITAT (Bofinken @ 05-03-2005, 17:58) Hej!
Har för mig att det brukar finnas badskor i plast i skoaffärerna i Danmark, åtminstone i kuststäderna. Om du har vägarna förbi Danmark... Jag befarar att det kommer dröja många år innan jag kan resa till Danmark igen, men tack för tipset! Men jag kunde ju söka på webben om danskarna säljer några badskor via postorder... så vad heter 'badskor' resp 'plastsandaler' på danska?
LillaTiger
05-03-2005, 20:44
Sånna där hade jag när jag va liten.  Nu har jag inte sett dem på läänge.
*Felix matte*
05-03-2005, 23:06
CITAT (LillaTiger @ 05-03-2005, 20:44) Sånna där hade jag när jag va liten.  Nu har jag inte sett dem på läänge. och du är född samma år som våran minsting Var plasttofflorna "på tapeten" då jag tror mig ha sett dem någon gång på sextiotalet då plasten var på "uppåtgående"
CITAT (Felix matte @ 05-03-2005, 23:06) CITAT (LillaTiger @ 05-03-2005, 20:44) Sånna där hade jag när jag va liten.  Nu har jag inte sett dem på läänge. och du är född samma år som våran minsting Var plasttofflorna "på tapeten" då jag tror mig ha sett dem någon gång på sextiotalet då plasten var på "uppåtgående" Jag köpte sandalerna på ett OBS-varuhus; det måste ha varit någongång ca 1980 - 1985.
Hej Posse! Jag ska senare i vår både till Portugal och till London. Om du säger vilken storlek du använder så kan jag hålla ögonen öppna och köpa ett par åt dig om skorna dyker upp. Jag såg plastskor då jag var i Kina i höstas, om du känner någon som ska dit kan du ju beställa! Jag tror att chansen att hitta skorna är större utomlands! Mulle
CITAT (mulle @ 07-03-2005, 09:57) Om du säger vilken storlek du använder så kan jag hålla ögonen öppna och köpa ett par åt dig om skorna dyker upp. CITAT (Posse @ 05-03-2005, 17:40) Storlek 42! 
OK - jag håller korpgluggarna öppna och hör av mig efter resorna, d.v.s. första gången ca 10/5! Om det nu skulle gå så bra att jag hittar ett enormt sortiment - föredrar du någon speciell färg? Mulle
ninnisky
15-03-2005, 18:08
CITAT (ninnisky @ 04-02-2005, 17:16) åker till New York i början av mars. Ska nog få tid att gå i China Town. Har sett sådana i Kina, senast i våras. Det var riktigt intressant att åka tillbaka till NY (har inte varit där på 6 år) mycket hade förändrats, inte precis till det bättre......... mer om det på ett annat inlägg! Så till sandalerna ! Kollade i ett antal affärer i Chinatown eftersom jag skulle ha en del andra "kinaprylar". Men inte hittade jag några sandaler inte. I en butik påstods det att de inte funnits de senaste åren.........
CITAT (ninnisky @ 15-03-2005, 18:08) CITAT (ninnisky @ 04-02-2005, 17:16) åker till New York i början av mars. Ska nog få tid att gå i China Town. Har sett sådana i Kina, senast i våras. Det var riktigt intressant att åka tillbaka till NY (har inte varit där på 6 år) mycket hade förändrats, inte precis till det bättre......... mer om det på ett annat inlägg! Så till sandalerna ! Kollade i ett antal affärer i Chinatown eftersom jag skulle ha en del andra "kinaprylar". Men inte hittade jag några sandaler inte. I en butik påstods det att de inte funnits de senaste åren.........  Tack, det var bussigt att du kollade efter sandalerna i Chinatown! Jag har tänkt på att det kanske kan bli knepigt att få sandaler, som någon av er ev skulle få tag i, levererade till mig ty jag vill inte röja min identitet. Eller skulle det gå att skicka utan att jag behöver avslöja det?
pisanggoreng
15-03-2005, 22:15
CITAT (Posse @ 15-03-2005, 22:13) tag i, levererade till mig ty jag vill inte röja min identitet. Eller skulle det gå att skicka utan att jag behöver avslöja det?  Du kan ju låta skicka dem till en vän eller släkting...
Vet inte hur det är men är inte Poste restante något som gör att man sänder posten till sitt postkontor utan att man behöver röja sin adress?
eller så är det något helt annat........
Hej Posse! Dina sandaler fanns på Madeira men största storleken var 35... Jag fortsätter hålla korpgluggarna öppna om du ännu är intresserad! Mulle
CITAT (mulle @ 18-05-2005, 12:49) Hej Posse! Dina sandaler fanns på Madeira men största storleken var 35... Jag fortsätter hålla korpgluggarna öppna om du ännu är intresserad! Mulle Jodå, jag är fortfarande mycket tacksam för tips om var jag kan få tag i tockna sandaler!
Jag såg inte din modell i London men massor av andra plastskor - det är tydligen trend nu. Det betyder antagligen att plastskorna kommer tillbaka till svenska butikshyllor snart! Mulle
CITAT (mulle @ 06-06-2005, 13:40) Jag såg inte din modell i London men massor av andra plastskor - det är tydligen trend nu. Det betyder antagligen att plastskorna kommer tillbaka till svenska butikshyllor snart! Mulle Man kan ju alltid hoppas...
Nu finns dessa plastsandaler i vartända affär tom konsum ha de. Glöm det,det var inte sådana jag menade; sorry!
Kolla på Aftonbladet.se, deras videonyheter. Foppa har tydligen börjat i plastsandalindustin!! (vet ej hur man länkar) Där fanns såna sandaler som du ville ha - blir nog högsta mode till nästa sommar.
Fialotta
09-08-2005, 16:06
Såg dom oxå...färglada saker att ha på fötterna och dom gick åt som smör ungefär
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|