Full version: Sverige-Bulgarien
andreas i uppsala
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif HEJA SVERIGE!!!!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Italien nästa och sen Danmark biggrin.gif
Maria i Helsingborg
.....ja, jag är helt hes efter matchen laugh.gif Vad härligt!!!!!!
Men danska som jag är måste jag nog ändå hålla på DANMARK när det gäller senare möten! wub.gif
Smekajsa
..ää vi nå bra eller äää vi nåå brraaa biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
Henke är bara bäst!!!!!! rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
CITAT

Henke är bara bäst!!!!!!

Ja, de e gott gry i den pågen...... tongue.gif
TeliaNet
är det mobbing att fråga en helsingborgare om han kan vissla på skånska?
tittar inte på fotboll. endast elitserie hockey.
andreas i uppsala
maria är du dansk? huh.gif Det visste jag inte, med tanke på din skrivstil(borde inte den vara lite mer dansk? wink.gif ).
Danmark kommer inte ha en chans mot EM's bästa anfallspar. Inte en chans tongue.gif tongue.gif biggrin.gif

telianäet, gillar du inte världens mest omtyckte sport? tongue.gif
TeliaNet
har varit lite intresserad för några år sedan.
LenaTuring
Dottern (som går i mellanstadiet) fick i "hemläxa" av sin fotbollstränare att kolla in fotbollsmartchen på TV i dag, för att lära sig lite mer........... biggrin.gif
lolo
Inte så dum hemläxa det inte! laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
maria är du dansk?  
Jomen, danska är jag smile.gif MEN det beror mer på att min far är dansk än att jag är född och uppvuxen i det yndige land i vest. Jag är två-språkig.

CITAT
Danmark kommer inte ha en chans mot EM's bästa anfallspar. Inte en chans  

Akta så jag inte spikar upp dig i en palm! tongue.gif
Det är svårt att uteslutande hålla på Danmark när både Henke och Slatan kommer ifrån stan. Men vi får väl se......vi får väl se, min vän
andreas i uppsala
Danmark har ingen chans mot EM's bästa anfallspar(officielt nu). Om jag vore dansk så skulle jag vara väldigt rädd just nu tongue.gif. Danmarks lag är bra, ett mycket jämt lag, men de har inga riktiga superstars som sverige har. Jon dahl tomasson eller vad han heter kommer att få så mycket stryk av våra två vikingabackar mjälby(om han spelar) och mellberg.
Chippen kommer vända ut och in på ert försvar och zlatan och henke kommer göra narr av danmark. Det kommer inte att bli något nytt 92 för danskarna tongue.gif biggrin.gif Bered er för undergång tongue.gif tongue.gif biggrin.gif

Zlatan är från Rosengård i Malmö och inte från Helsingborg tongue.gif
Betty
Bra talat Andreas!!! Just så blir det! wub.gif laugh.gif
Fredi
Glöm inte bort Lideroth! I första halvleken, då Sverige inte fick spelet att stämma, var det Lideroths stabila försvarsspel som såg till att bulgarernas anfall oftast stannade upp.

Och glöm inte bort Lucics skada! Utan den hade bulgarerna kunnat fortsätta snurra upp Sverige (läs: Lucic) på vänsterkanten och då hade de förr eller senare gjort mål!
andreas i uppsala
Linderoth är en klippa i försvaret,nilsson och svenson likaså. Mellberg tycklte jag var lite frånvåarande men han har ont i fötterna.

Vad menar du. menar du att lucic är bätte med skada. Jag tycker han var usel med sin skada. Hoppas han blir bättre.
Betty
CITAT (Fredi @ 15-06-2004, 17:16)
Och glöm inte bort Lucics skada! Utan den hade bulgarerna kunnat fortsätta snurra upp Sverige (läs: Lucic) på vänsterkanten och då hade de förr eller senare gjort mål!

Förvisso, de kanske hade kunnat fått till ett mål - men det krävs mer än så för att vinna:
Ett fantastiskt bra lag svenska vikingar med Henke och Zlatan i spetsen! biggrin.gif
birgitek
Ja, vilken tur att vi har Henke, en av världens bästa fotbollspelarre dessutom är han vacker.
Birgit Ek
pialotta
Ja, heja henke
Men han har slutat att räcka ut tungan, det är synd!
Den där nicken han gjorde var modig, tänk, han låg nästan vågrätt i luften flera meter upp och VISSTE att han skulle landa med ett magplask i gräset! Att han inte tappade andan, jag gjorde det som bara satt vid TVn
andreas i uppsala
vet du varför han slutat av räcka ut tungan?
Jo, det kan jag svara på direkt. "Hemma" Glasgow har han fått brev från föräldrar som inte vill att deras barn ska göra likadant wacko.gif.Han är väldigt uppskattad i skottland och framför allt i hela Brittanien. han är verkligen älskad av alla på den lilla ön. Henke slutade som sagt men kommer att börja nu igen när han börar spela på lite varmare breddgrder med Barcelona som är den hetaste och mest hängivna klubben av alla de tiotals klubbarna som vill ha honom. han kommer enlig Barcelonas coach passa perfekt på anfalllet bredvid "kaninen" ronaldinho.

Sverige är heta nu, men vi måste komma ihåg att det endast var en match. Det är fortfarnade många matcher kvar till guldet tongue.gif biggrin.gif På fredag är det italiens tur att bli narrad(igen) tongue.gif men det återstår som sagt att se

Heja Sverige!!!
Fialotta
[i][color=red]

Här kommer bollen och den är rund laugh.gif
Nanna
Fy, är jag den enda som tycker fotboll är lite (ganska mycker ärligt talat) jobbigt.... sad.gif
Betty
Ja Nanna, det verkar inte bättre! biggrin.gif ..i den här tråden i alla fall! laugh.gif
andreas i uppsala
Det är inte bara själva spelet. Stämningen är väldigt viktigt nästan viktigast. smile.gif Fotboll är världens mest älskade sport och omsätter i europa runt 30 miljarder kronor (årligen?). Det är hemskt mycket pengar i rörelse i fotbollen. Fotboll är en av de bästa uppfiningarna som finns. Den hjälper bl.a till att hålla krig borta. Fotboll är för vissa(bl.a gatubarn) den enda chansen att klara sig i framtiden.

Det finns inget som förenar oss alla som fotboll gör biggrin.gif
Betty
CITAT (andreas i uppsala @ 16-06-2004, 00:20)

Jag trodde att jag som vanligt skulle sitta ensam och se matchen igår, maken är inte ett dugg intresserad. Han satt ändå kvar i soffan och tittade - det blev ju så spännande! Det hade han inte trott! Min dotter tittade samtidigt in för ett snabb-besök - trodde hon ja! Hon blev också sittandes framför TV-n med oss, hela matchen!!! biggrin.gif
MimE
CITAT (Nanna @ 15-06-2004, 23:49)
Fy, är jag den enda som tycker fotboll är lite (ganska mycker ärligt talat) jobbigt.... sad.gif

Nää, jag me'...

/Mimmi
Tommy
CITAT (andreas i uppsala @ 16-06-2004, 00:20)
Det är inte bara själva spelet. Stämningen är väldigt viktigt nästan viktigast. smile.gif Fotboll är världens mest älskade sport och omsätter i europa runt 30 miljarder kronor (årligen?). Det är hemskt mycket pengar i rörelse i fotbollen. Fotboll är en av de bästa uppfiningarna som finns. Den hjälper bl.a till att hålla krig borta. Fotboll är för vissa(bl.a gatubarn) den enda chansen att klara sig i framtiden.

Årsomsättning på 30 miljarder i europa?? Nu har du väl ändå tappat ett par nollor.

Tror att enbart Chelsea har KÖPT spelare för den summan wink.gif
andreas i uppsala
Då var det 30 miljarder €. Tyckte också det var lite. Jag såg en dokumentär om det. Det kan också ha varit reklamvärdet. En massa miljarder är det ändå
Fredi
CITAT (andreas i uppsala @ 15-06-2004, 23:28)
han kommer enlig Barcelonas coach passa perfekt på anfalllet bredvid "kaninen" ronaldinho.

Det är väl Saviola som är den lilla kaninen (el conejito) i Barca?

Angående mitt förra inlägg om Lucic ville jag hylla skadan som tvingade honom att utgå.
andreas i uppsala
ronaldinho är en kanin med peruk tongue.gif ronaldo(den äkta) är också en kanin tongue.gif
Maria i Helsingborg
Jag tar tillbaka.....drabbades av storhetsvansinne eller ngt! laugh.gif
Slatan......Zlatan kommer ju från Malmö, ja......sorry....men han är bra ändå tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon