myskmadra
Jag som är lite senfärdig med min utplantering av plantor ska nu till att plantera ut tomater och luktärter (färdighärdade sen en vecka). Jag har förstått att kogödsel är bra och har därför inköpt kogödsel på säck från "Plantagen". Nu stinker den ordentligt även instängd i plastsäck....
Vi kan nog inte ha ut den här med så nära grannar in på huset.
Vad ska jag ta i stället? Jag har fn hönsgranulat, NPK, och flytande gödning hemma. Jorden är av typ lerjord. Tar emot alla TIPS! ohmy.gif smile.gif
Eller känner någon till någon "bättre brunnen" kogödsel på säck?
kristerh
Om kogödseln luktar så starkt som du säger, gå tillb med den till plantagen
den kan inte vara brunnen mad.gif , rockdala, hasselfors och de andra större märkena är bra, har aldrig varit med om att det stinker, lite luktar det ju men inte så att det stör.
Krister
kristerh
Skrev fel Rockdala har ingen gödsel, det är en handelsträdgård wink.gif
krister
uno
CITAT (kristerh @ 15-06-2004, 11:32)
Skrev fel Rockdala har ingen gödsel, det är en handelsträdgård wink.gif
krister

Inte fel, de säljer gödsel.
myskmadra
Hmm. Som jag misstänkte. Taskig kvalitet.
Om jag nu inte ordnar nån annan kogödsel idag så hade jag tänkt ta (efter att ha läst i N&K:s Stora Trädgårdsbok) torvmull (har hemma) och lite NPK. Vidare nässelvattna regelbundet. smile.gif
larsselin
CITAT (myskmadra @ 14-06-2004, 23:41)
Vad ska jag ta i stället? Jag har fn hönsgranulat, NPK, och flytande gödning hemma. Jorden är av typ lerjord. Tar emot alla TIPS! ohmy.gif  :)
Eller känner någon till någon "bättre brunnen" kogödsel på säck?

Vi har nära till grannarna och la ut hönsgranulat. Sedan fick vi gå runt och be om ursäkt för den hemska stanken.
Den var köpt på Plantman här i Mölndal. Tydligen inte bästa kvalitet.

Lars Selin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon