Full version: Akleja ?
camelm
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det ser ut som en akleja.
Betty
Jajomen! Och vilken snygging sen! biggrin.gif
Anna i Örsjö
Hej!
Vilken vacker färg på din akleja. Vill du byta fröer kan jag samla in fröer från tvåfärgade lila, dubbla mörklila och lila-vita aklejor.
rolleyes.gif Hälsningar Anna
camelm
Hej,

fröer... nu måste jag erkänna min okunskap. Jag har hittills köpt nya växter när det är dags att hitta något nytt till rabatterna... rolleyes.gif

Men självklart så delar jag med mig om jag kan, berätta bara vad jag ska göra så fixar jag det när det är dags (när och hur?)

Jag lär mig alltid något nytt här om mitt sommarställe och dess växter, det tackar jag för.
MRLINDELL
Det finns sådana inne på Rosendahl just nu, jag var där och snokade idag och om jag inte minns fel fanns det ett par som liknade den på bilden.
Är de perenner? Dom är riktigt fina och kanske passar i min orientaliska rabatt tongue.gif
-asno-
Hej!
Jag byter också till mig några fröer från den godingen om det blir några över. När det blommat ut blir det först en grön kapsel, sen blir den brun och fröna sitter löst inne i den (dom rackarna vill gärna trilla ut av sig själv och sen kommer de överallt). Då slår man nägra frön i en luftig påse, sen är det bara att så. Utomhus och täckt med odlingsväv tex.

/Åsa
Mia, zon 3
Jag har en som är snarlik, den heter sporr-akleja. Skulle kunna vara en guld-akleja också, fast jag tycker nog att min sådan är lite mer varmgul....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon