Full version: Omplantering
Toby Asp
Hoj! Har tänkt omplantera en del av mina växter. Skulle gjort det för länge sen men det har inte blivit av. Jag vet att man oftast gör detta på våren, typ mars april men men... Är det ok att omplantera dom nu i juni eller kan det gå åt skogen?

Plantorna det gäller är monstera (ganska så stor), paradisträd, regnbågsdracena och Pachypodium saundersii.
Fenja
Det är bara att plantera på! Våromplantering gäller kanske främst växter som ska sätta fart och sommarblomma: Pelargoner, till exempel. Man kanske ska undvika omplantering mitt i vintervilan också, men nu är det inga problem.
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Februari har jag fått höra... är den bästa månaden att byta jord (och kruka) men ingen av mina krukväxter har ännu blivit omplanterad.
Vi brukar ta det när vädret visar sin fina sida... då görs jordbytet utomhus laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon