Full version: Tjatiga signaturer
Hannele
I sin egen profil kan man inte lägga några bilder, ordstäver eller annat...??
Skulle vara mycket bättre - man kan bli tokig på alla hoppande bilder och ordspråk som upprepas sida efter sida...
nina L
instämmer. Ibland kan det bli lite för myckaet.
Fialotta
CITAT (Hannele @ 29-01-2003, 12:04)
I sin egen profil kan man inte lägga några bilder, ordstäver eller annat...??
Skulle vara mycket bättre - man kan bli tokig på alla hoppande bilder och ordspråk som upprepas sida efter sida...

Låt bli o titta då mad.gif
Betty
CITAT (maudan @ 29-01-2003, 13:47)
Låt bli o titta då mad.gif

Hur då? Dom är ju lite svåra att missa... tongue.gif
Fialotta
[color=purple]Jamen.....
ibland behöver man inte reta upp sig på sånt som andra tycker om...
Alltså....vi är många här och alla har olika tycke o smak..
litet tips....då kan man blunda för sånt som inte faller i smaken
eller hur????[/color
Berith
CITAT (Betty @ 29-01-2003, 13:49)
Hur då? Dom är ju lite svåra att missa... tongue.gif

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif Dom animerade menar du!?! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Betty
Inte för att jag är värst störd av dem egentligen, hakade mest bara på i Hanneles inlägg. Och ja, de animerade är faktiskt lite svåra att missa! smile.gif
KURT
Ett generellt råd om man vill SLIPPA se bilder som alla kommer från samma adress (tex reklamrutor i tidningar på nätet) är att använda sig av en web-browser där man kan välja att BLOCKERA alla bilder som kommer från en och samma adress. I web-browsern Mozilla (www.mozilla.org) kan man göra det bara genom att peka på en bild, höger-klicka och välja "Block Images from this Server". Mozilla är dessutom INTE ett kommersiellt program, så man gynnar inte något specifikt företag genom att använda det.
*Felix matte*
Och ja, de animerade är faktiskt lite svåra att missa! (Betty)

Aj, aj då. Jag ser att din blomma rör på sej!

Så här lessen blev alla glada smajlisar när de läste denna tråd.
Få se nu om ordspråken börja kasta omkull bokstäverna.
Gunvor Nilsson
Men det är väl tur att vi tycker olika! Så himla tråkigt om alla har samma åsikter! laugh.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 29-01-2003, 18:53)
Aj, aj då. Jag ser att din blomma rör på sej!

Ja, blomman i signaturbilden rör sig lite, det har du rätt i! Jag uppfattade det som om Hannele störde sig på alla stora blaffiga signaturer under inläggen. Och vad det gäller dem så håller jag faktiskt med henne!
Ralf
Jag tycker att det kan var iriterande med stora signatuer o sig-bilder. Det tar plats på skärmen och kan bli ett fasligt scrollande. Jag har mus-arm nog ändå...
Här kommer min signatur:
hobnob
bara för det måste jag ju testa nått redigt irriterade tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Ralf
CITAT (hobnob @ 29-01-2003, 20:59)
bara för det måste jag ju testa nått redigt irriterade tongue.gif tongue.gif tongue.gif

För att jag har mus-arm? Tack för det....
abborrmaster
vad butter man kan vara då unsure.gif

/Simon
hobnob
CITAT (Ralf @ 29-01-2003, 21:28)
CITAT (hobnob @ 29-01-2003, 20:59)
bara för det måste jag ju testa  nått redigt irriterade tongue.gif  :P  :P

För att jag har mus-arm? Tack för det....

musarmproblemet löser man genom att använda så mycket tangentkomandom som möjligt, skrolla ner kan t.ex. göras med "Mellaslagstangenten", skrolla upp "pgup", när jag ska in hit tryker jag "Alt+F+I" du behöver inte ens hålla ner dem bara använda pekfingervalsen en tangent i taget, alla som har musarm får skylla sig själva, man behöver inte peka med pilen på allt, ett annat sätt är att skaffa en Trackball

kollar du "Hjälp" "Innehåll och Index" "Hjälpmedel" i IE finner du fler tips och kortkommandon

varsegod
hobnob
några fler

Korkommandon

igen
Susanne i Linköping
Faktum är att jag funderat på att ta bort min signatur, den är ju onödigt lång. Däremot behåller jag signaturbilden, åtminstone tills inspirationen slår till igen och jag hittar på någon bättre. Ja, den är störig men den känns helt rätt för mig.

När det gäller musarm kan man ju ha ont på olika ställen. Själv har jag dels problem med höger axel, det löste jag genom att ha musen mitt framför mig i stället för till höger, dels har jag börjat få karpaltunnelsyndrom, det har jag hittills hållit i schack med armstöd så att handleden hålls rak. Man får pröva sig fram för att komma på vad som hjälper.
Ralf
CITAT (hobnob @ 29-01-2003, 23:52)
alla som har musarm får skylla sig själva

Lite ödmjukhet tack.
Jag vet att hela Microsoft ska gå att köra utan mus. Men det går trots allt inte alltid.
KURT
CITAT (Susanne i Linköping @ 30-01-2003, 00:38)
När det gäller musarm kan man ju ha ont på olika ställen. Själv har jag dels problem med höger axel, det löste jag genom att ha musen mitt framför mig i stället för till höger, dels har jag börjat få karpaltunnelsyndrom, det har jag hittills hållit i schack med armstöd så att handleden hålls rak. Man får pröva sig fram för att komma på vad som hjälper.

Det brukar ta ca 30 min att lära sig använda vänster hand i tället (och motsvarande höger för vänsterhänta) , är man på så sätt tvåhänt så halverar man belastningen. Dessutom är det praktiskt att kunna använda musen samtidigt som man skriver med andra handen.
Helen i Skåne
Jag har numera en mus som kan användas av båda händerna, dock inte samtidigt. Bra att byta av med. Har också stora problem med armen trots att jag använder alla stöd och hjälpmedel som finns. Det som funkar bäst, just nu, är att alternera mellan höger och vänster hand. smile.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Om man inte vill se signaturbilder, signaturer m m, kan man välja bort dem i Foruminställningar på sin egen kontrollpanel.
yla
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 30-01-2003, 10:07)
Om man inte vill se signaturbilder, signaturer m m, kan man välja bort dem i Foruminställningar på sin egen kontrollpanel.

AnnChristine de va bra att du talade om detta så himla enkelt att utföra för dom med musarm eller sega modem ,,jättebra funktion

så kan alla ha signaturer o bilder efter egna huven de e ju lite skoj med bilder o signaturer som gör att man känner igen folket,lite trist me bara smågröna pluppar tycker jag wub.gif wub.gif

sen när man e nyfiken på eventuella förändringar så e de ju bara att ställa om i sin kontrolpanel

suveränt smart av webbisarna att fixa denna funktion innan vi ens tänkt tanken tack webbisarna
Berith
CITAT (oldwolfie @ 30-01-2003, 10:47)
---så kan alla ha signaturer o bilder efter egna huven ---

Även ett tomt huvud är tungt att bära.

Tack Annkrestin, dä ä säkert en fungtjon som åppskattas å många här... blink.gif
Sassa
Jo det här med musarm.
Jag använder mest min lilla bärbara dator. Och då är det ju en liten ruta man skall ha pekfingret på ju. Då är ju handen ganska stilla. Men ändå har jag fått så infernaliskt ont i axeln. Vissa dagar kan jag knappt lyfta kaffekoppen (och den rymmer två deciliter). Vad sjutton gör man dådå undrar jag. sad.gif

Hördu aborrmaster kan du inte byta ut den här bryggbilden? Du skriver ju så jädrans massa inlägg så man ser den ju så många gånger. Nåt nytt vore väl kul?smile.gif
Hälsar Sassa
abborrmaster
mennååååååee vafan...

Den tar i alla fall inte mycket plats... På korta eddelanden fyller den bara ut tomrummet och på extremt långa så edet ju bara en liten bit... MEN JAJAAAJAAA... kanske mad.gif

/Simon
Sassa
Upp med humöret Simon biggrin.gif
Som jämförelse: iprenmannen var ju kul fast arton gånger om dan lite jobbigt typ.
Inget emot bilder fast omväxling förnöjer smile.gif
Hälsar Sassa
abborrmaster
jaha... Jag har funnit än vackrare ersättare på mej själv....

/Simon
Sassa
Ugh!
Ähum kanske har du en bild på en liten trevlig fisk eller nåt?
Undrar Sassa unsure.gif
Hannele
Jag vill visa någon bild i min egen profil
där jag berättar om mej och min trädgård - inte vid varje inlägg... wacko.gif
abborrmaster
det går att kryssa för om man vill att den ska visas eller ej ju!!!!!!

"avmarkera här om du INTE vill ha med din signatur i inlägget"

just

/Simon
Berith
CITAT (Hannele @ 09-02-2003, 13:44)
Jag vill visa någon bild i min egen profil
där jag berättar om mej och min trädgård - inte  vid varje inlägg...  :wacko:

Fattar precis! Det är inte fråga om bilder i inläggen alls - utan du vill lägga in nån bild i profilen, där du berättar om dej själv alltså. Just så! Tror inte att det funkar, men nu kan du ju fixa dej ett album här och lägga in bilder där.
Hannele
Berith fattade rätt!
Jag vill visa någon bild enbart för dem som klickar på min profil, min information,
där jag berättar vilken sorts trädgård jag har.
Jag vill inte visa samma bild hela tiden vid alla inlägg...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon