Full version: Rookie
solberga
Kan nån hjälpa mig att få mina bilder mindre så jag kan få in dem i mina album.är ganska novis på det hela taget ! *ler*
Åsa, mälardalen zon 2
Har du något bildredigeringsprogram?

Själv kör jag med det vanliga paint som brukar finnas i de flesta datorer, kanske inte så avancerat men det går att minska ner bilderna så att de får plats i albumet.

Jag lägger in mina bilder i en mapp på datorn under mina bilder. När jag högerklickar på bilden och väljer redigera så kommer jag automatiskt till paint. När jag är där väljer jag "bild" i menyraden högst upp och sedan ändra storlek. sedan minskar jag ner bilden lite i taget. När jag tror att bilden är tillräckligt liten så sparar jag bilden i mappen mina bilder. När jag högerklickar på bilden och väljer egenskaper i menyraden sedan så brukar det stå hurpass stor bilden är. Är den fortfarande för stor så väljer jag redigera igen och upprepar proceduren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon