Då jag öppnade dörren vid halv tiotiden på morgonen, så står där ett rådjur. Blev litet förvånad, eftersom vi har en otillgänglig tomt utanför ytterdörren - inhägnat med berg på "sidorna" av staketet. Man måste alltså först bestiga det branta berget och sedan hoppa från sluttande berg om man som rådjur skall komma in. Dessutom brukar mina två hundar väldigt ofta vara på tomten.Har ju alltså kännt mig ganska säker på att få vara ifred från dessa rådjur just på plätten utanför ytterdörren, och har därför inte lagt ut blodmjöl etc just där. Och imorse stod det alltså ett "kräk" där

Så nu några frågor: Har de någon som helst chans att klara sig trots toppning??? Ska jag klilppa av dem där de är toppade - just nu är de liksom "avtuggade" ? Finns det några tips på vad jag kan ha mot dessa rådjur som tydligen är akrobatiska konstnärer förutom saker med blodmjöl som mina hundar finner utsökt och därför är något besvärligt att använda?
Hoppas på många svar!
/Ledsen tomtägare som undrar varför rådjuren inte kan nöja sig med de trtusen kvm tomt som de faktiskt kan få gå på.....har ju blodmjöl o.dyl.på det jag är rädd om där......